• Bullen i ugnen

Bästa nappflaskvärmaren?

Vi tänkte köpa en nappflaskvärmare, och undrar vad ni har för erfarenheter av dem? Har köpt en bröstmjölkspump av Philips Avent, så bara det passar en sådan nappflaska.

(Och nej, det är inget onödigt inköp för oss. Vi hyr bara ett litet rum än så länge, har alltså inget kök och bor väldigt trångt så det är jättejobbigt om vi ska göra i ordning ett vattenbad på golvet kanske mitt i natten och störa varandra. Innan någon börjar kommentera det.)

• Svar på tråden Bästa nappflaskvärmaren?
  • Lumo

Ett tips, testa kall välling. Låter du den svälla en minut extra så blir den inte grynig. Min son föredrar kall välling framför varm o det är grymt praktiskt.

• Bullen i ugnen
    Lumo skrev 2011-12-10 15:33:57 följande:
    Ett tips, testa kall välling. Låter du den svälla en minut extra så blir den inte grynig. Min son föredrar kall välling framför varm o det är grymt praktiskt.
    Ja det går säkert bra med kall välling. Men kall bröstmjölk då? Den ska väl drickas varm?
  • Bullen i ugnen

Ingen som vet? Vi tänkte ev. gå till Babyland/Barnens hus på tisdag, de har en som heter Carlo. Någon som har erfarenheter av den?

• Bullen i ugnen

Eller Tommee Tippee kanske är bra? Det står på kartongen att det bara ska ta 5 min. att värma

• Lumo

Hur gammalt är barnet? Under halvåret bör nog ha varm. Men över det funkar nog även kall. Bara den inte är iskall.

Har aldrig haft värmare. Men Tommee Tippee nappflaskorna är suveräna. Speciellt de på 3,4 dl är perfekta för att de håller även när barnet blir äldre o dricker STORA mängder. Perfekt att de är breda o därmed lättdiskade. Napparna är skitbra, hållbara, sugvänliga, luftreglerande ventil osv. Värt varenda krona!!! När barnet växer köper man bara större napp så funkar de för välling med! :)

• MoonFlight

Vi köpte en flaska som värmer sig själv. Man måste dock koka den 20 min men sedan när man behöver använda den trycker man bara på en klappning så kan dom äta direkt då det värms när det rinner ur flaskan.

• Bullen i ugnen
    MoonFlight skrev 2011-12-10 21:25:06 följande:
    Vi köpte en flaska som värmer sig själv. Man måste dock koka den 20 min men sedan när man behöver använda den trycker man bara på en klappning så kan dom äta direkt då det värms när det rinner ur flaskan.
    Vad heter den flaskan? Och vart köpte ni den? Pris?
  • MoonFlight

Ska kolla upp det imorgon, orkar inte gå upp och kolla det nu. Köpte den på Babyhörnan i Göteborg för 3-400 och den går att återvärma runt 200 gånger, sedan finns det refill att köpa för inte överdrift dyra pengar.

Svar på tråden Bästa nappflaskvärmaren?