• Anonym (snippafix)

Blygdläppsförminskning - någon med erfarenhet kring intimkirurgi?

Jag vill operera mig och förminska mina inre blygdläppar.

Idag sticker det ut ca. 1½-2cm utanför de inre och jag vill ha dem så små som möjligt, näst intill osynliga utan att sära på de yttre.

Vad kan man förvänta sig? Hur små kan man få?
    Någon som har erfarenhet och rekomendationer?

Jag har kikat på Akademikliniken i Sthlm.

Tack tack

• Svar på tråden Blygdläppsförminskning - någon med erfarenhet kring intimkirurgi?
  • Anonym (Jag med)

Varför vill du förminska? Mina sticker ut mer än så, och jag tycker det skaver ibland...

• Anonym (snippafix)
    Anonym (Jag med) skrev 2011-12-10 19:48:51 följande:
    Varför vill du förminska? Mina sticker ut mer än så, och jag tycker det skaver ibland...
    Jag har inga problem av mina mer än att jag inte gillar dem
    Antagligen är man skadad eftersom idealet verkar vara porrfilmsfitta med i princip obefinteliga inre.

Jag försöker acceptera dem MEN jag kan inte slappna av åt låta min pojkvän röra sig där, antar att det kan vara skäl nog kanske? Vid 26års ålder har jag fortfarande inte accepterat dem, kommer man då göra det någonsin?
  • Anonym (J)

Har din pojkvän sagt något?

Gillar inte heller hur jag ser ut där nere...ett jävla ex sa att det "hängde"..och nu kommer jag säkert aldrig kunna ha sex igen. Plus att han lite ofin sa " Öh, du har ganska stor klitta va?"
    Så ja hängfitta med lillkuk har jag. och jo, visst han sa någon gpng när jag komiskt stod och drog i läpparna " Dra inte i dom!! DÅ blir dom ju bara längre!" Jag tycke om dom tills han sa det. Så japp, hängfitta med lillkuk och taxöron.

• Anonym (snippafix)
    Anonym (J) skrev 2011-12-10 20:02:06 följande:
    Har din pojkvän sagt något?

Gillar inte heller hur jag ser ut där nere...ett jävla ex sa att det "hängde"..och nu kommer jag säkert aldrig kunna ha sex igen. Plus att han lite ofin sa " Öh, du har ganska stor klitta va?"
    Så ja hängfitta med lillkuk har jag. och jo, visst han sa någon gpng när jag komiskt stod och drog i läpparna " Dra inte i dom!! DÅ blir dom ju bara längre!" Jag tycke om dom tills han sa det. Så japp, hängfitta med lillkuk och taxöron.
    Vilken kul jävla kille.. Suck!
    Vad fan gör man åt fittföraktet?

Min kille är så fåordig gällande detta, säger mer generellt att jag är fin..
    Sen är han inget fan av att slicka vilket bara förstärker mitt "Han gillar inte fittans utseende.."
    Jag önskar han kunde visa att han faktiskt gillar den genom att i första hand vara mer verbal och precis i sitt "Jag tycker att du är fin" Vad ska han säga liksom? "Ah, jag föredrar små/obefintliga blygdläppar" Nää, det säger han ju säkert inte fast jag (destruktiv som jag är i frågan) tror han gör..
    Om han sen visade mer att han älskar den genom att vilja "äta" den till frukost, lunch och kvällsmat så kanske mitt självförtroende skulle öka..

Men som sagt, han är rätt fåordig och generell när han pratar om mig och min kropp..
    Jag tolkar det ju dessvärre som att han fint försöker göra mig nöjd även om jag inte upllever det så..
  • Anonym (snippafix)

Finns det inga fler med tankar kring detta?

Först och främst vantrivs jag ju själv med hur "den" ser ut, samtidigt är det ett orosmoment att min sambo är så fåordig, kan det vara som jag tror, ett tecken på smärre avsmak inför fittan? Han har ju aldrig slickat mig..

• Anonym (Jag med)

Eller så gillar han det inte.... Har inte heller blivit uppmärksammad i det området på över ett år nu. Kanske borde jag be om det, men blir väl som du (snippafix) att jag tar det som att den är otäck och oattraktiv. 
    Suck.... ibland skulle man vara lite mer lättsam kring saker... 

• Anonym

Hej, porrfilmsfitta?? Det är lika många inom porrbranchen som har större inre blygläppar.. Jag har opereat mig men inte för syns skull utan pga att det skavde mm.. Mina killar har aldrig klagat.. Tycker man om någon och är sexuellt atraherad av den personen Så spelar det ingen roll;) gitta som fitta.. Smakar och känns samma;) Jag skäms inte för hur jag ser ut eller såg ut.. Jag är sexig ändå:)

• Anonym

Sedan just ang att slicka... Det är inte alla killar som gillar det!;)

• boomstar

Varför i helvete skulle man förminskningsoperera blygdläpparna!? 
    Nu är det här en bump, så jag hoppas det aldrig blev någon operation. (och om det blev en, att du trots allt är nöjd) Men kanske kan bumpen vara intressant för någon annan som funderar på förminskningsoperation.

1. Skönhetsoperationer är ganska stört i största allmänhet tycker jag. Bättre lära sig gilla sig själv och hitta en partner som gillar en som man är istället för att ändra sig.

2. En operation är aldrig riskfritt, även om den är liten.
    3. När du gjort operationen är det försent. Om du överhuvudtaget ska försöka vara pojkvänner till lags med ditt utseende (vilket jag tycker man ska skita i) så tänkt om din nästa pojkvän blir en som älskar stora långa blygdläppar (som jag). Tänk vad tragiskt för honom att veta att du en gång hade långa härliga som du klippte bort!
    I många andra delar av världen, tänjer man blygdläpparna från unga år för att de ska bli längre. För att det anses snyggt och för att det sägs bli skönare för kvinnan vid sex om de är större. Här gör vi tvärt om; opererar mindre. Afrikanska kvinnor rakpermanentar sitt krulliga hår med farliga kemikalier för att likna vita, vita fixar lockar och sprutar in skit i läpparna (munnen) för att de ska se ut som afrikaners läppar. Kan man inte bara se ut som man gör!?
    Eller åtminstone göra naturliga ändringar (som att träna).
  • Anonym (labia)

Jag gjorde en förminskning för att de skavde. Jag ångrade mig efteråt, det tog väldigt lång tid för det att läka någorlunda och har fortfarande inte blivit helt bra. Det gjorde ont något in åt helvete. Det var inte värt det. Jag hade aldrig gjort det bara av utseendeskäl. Och ja, man kan lära sig att acceptera sin kropp även om man inte nått dit när man är 26. 

• boomstar
    Anonym (labia) skrev 2016-03-06 12:23:09 följande:

Jag gjorde en förminskning för att de skavde. Jag ångrade mig efteråt, det tog väldigt lång tid för det att läka någorlunda och har fortfarande inte blivit helt bra. Det gjorde ont något in åt helvete. Det var inte värt det. Jag hade aldrig gjort det bara av utseendeskäl. Och ja, man kan lära sig att acceptera sin kropp även om man inte nått dit när man är 26. 

Tack för att du berättar för andra! 

Det där med skava, beror det inte på vilken typ av trosor man har? Skaver det riktigt mycket kan väl en kvinna ha kjol/klänning och trosor som inte sitter tight. Istället för tighta jeans. Har träffat kvinnor med inre blygdläppar lika långa som långfingret, som inte verkade ha något problem med att de skavde.
  • Anonym (labia)
    boomstar skrev 2016-03-06 12:31:33 följande:
    Tack för att du berättar för andra! 

Det där med skava, beror det inte på vilken typ av trosor man har? Skaver det riktigt mycket kan väl en kvinna ha kjol/klänning och trosor som inte sitter tight. Istället för tighta jeans. Har träffat kvinnor med inre blygdläppar lika långa som långfingret, som inte verkade ha något problem med att de skavde.
    Det finns antagligen många sätt att göra det lättare för sig själv om det skaver. Jag har en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning som bland annat medför att jag känner allt väldigt mycket och lätt blir irriterad av sömmar och lappar på kläder, olika material m.m. Det kan t.o.m. vara jobbigt att sitta i en soffa med fel material då allt börjar klia och skava, och jag går i princip naken hemma med en morgonrock i fleece (då är jag som mest bekväm). Jag misstänker att det är därför det också skavde mellan benen, då blygdläpparna egentligen inte var så fasligt långa. Hittills så känner jag ju av blygdläpparna mer nu än innan operationen, så det var en dumt beslut jag tog, men man kan ju alltid hoppas att det blir bättre när det gått ytterligare längre tid. 
  • Anonym (??)
    Anonym (snippafix) skrev 2011-12-10 19:52:50 följande:
    Jag har inga problem av mina mer än att jag inte gillar dem
    Antagligen är man skadad eftersom idealet verkar vara porrfilmsfitta med i princip obefinteliga inre.

Jag försöker acceptera dem MEN jag kan inte slappna av åt låta min pojkvän röra sig där, antar att det kan vara skäl nog kanske? Vid 26års ålder har jag fortfarande inte accepterat dem, kommer man då göra det någonsin?
    Så du har inte sex överhuvudtaget? Tillfredsställer du dig själv? 

Har du provat med terapi?
  • Anonym (??)
    Anonym (snippafix) skrev 2011-12-10 20:07:25 följande:
    Vilken kul jävla kille.. Suck!
    Vad fan gör man åt fittföraktet?

Min kille är så fåordig gällande detta, säger mer generellt att jag är fin..
    Sen är han inget fan av att slicka vilket bara förstärker mitt "Han gillar inte fittans utseende.."
    Jag önskar han kunde visa att han faktiskt gillar den genom att i första hand vara mer verbal och precis i sitt "Jag tycker att du är fin" Vad ska han säga liksom? "Ah, jag föredrar små/obefintliga blygdläppar" Nää, det säger han ju säkert inte fast jag (destruktiv som jag är i frågan) tror han gör..
    Om han sen visade mer att han älskar den genom att vilja "äta" den till frukost, lunch och kvällsmat så kanske mitt självförtroende skulle öka..

Men som sagt, han är rätt fåordig och generell när han pratar om mig och min kropp..
    Jag tolkar det ju dessvärre som att han fint försöker göra mig nöjd även om jag inte upllever det så..
    Hur pratar du om hans kropp? Kommenterar du hans kuk?
Svar på tråden Blygdläppsförminskning - någon med erfarenhet kring intimkirurgi?