Irriterande beteenden hos katt
På mitt vardagsrumsbord placerar jag ofta småsaker som öronproppar, tändare och annat smått och gott jag använder mig av. Men det bästa katten vet är att traska runt på bordet och leta efter saker som den kan "råka" ha ner på golvet och sedan leka med. Lägger katten någonsin nåt tillbaka på dess rätta plats?? Nej.
På kvällen när jag ska sova får katten lämna rummet, eftersom den brukar bli hyperaktiv vid den tidpunkten. Men katten väcker mig alltid varje morgon med ihärdiga jamanden utanför dörren för att den vill bli insläppt igen. Jag tycker det är brist på respekt, kan den inte göra något annat tills jag bestämt mig för att gå upp?! Det känns också som den verkligen anstränger sig för att göra sina jamanden så "olyckliga" som möjligt.
Katten älskar att kolla ner i toaletten när jag spolar och det kan den väl få göra.. Men det kan ju bli lite pinsamt för mig om jag har lagt värsta stora kabeln liksom.. Känns som att katten kommer och "inspekterar" om jag gjort bra ifrån mig.... Jag går ju liksom inte till kattlådan och kollar in när katten är där..
Sammanfattningsvis kan jag bara konstatera att min katt är respektlös och gör precis som den vill. Vad stör ni er på med era katter?