• radwanska

Irriterande beteenden hos katt

På mitt vardagsrumsbord placerar jag ofta småsaker som öronproppar, tändare och annat smått och gott jag använder mig av. Men det bästa katten vet är att traska runt på bordet och leta efter saker som den kan "råka" ha ner på golvet och sedan leka med. Lägger katten någonsin nåt tillbaka på dess rätta plats?? Nej. 

På kvällen när jag ska sova får katten lämna rummet, eftersom den brukar bli hyperaktiv vid den tidpunkten. Men katten väcker mig alltid varje morgon med ihärdiga jamanden utanför dörren för att den vill bli insläppt igen. Jag tycker det är brist på respekt, kan den inte göra något annat tills jag bestämt mig för att gå upp?! Det känns också som den verkligen anstränger sig för att göra sina jamanden så "olyckliga" som möjligt.

Katten älskar att kolla ner i toaletten när jag spolar och det kan den väl få göra.. Men det kan ju bli lite pinsamt för mig om jag har lagt värsta stora kabeln liksom.. Känns som att katten kommer och "inspekterar" om jag gjort bra ifrån mig.... Jag går ju liksom inte till kattlådan och kollar in när katten är där..

Sammanfattningsvis kan jag bara konstatera att min katt är respektlös och gör precis som den vill. Vad stör ni er på med era katter? 

• Svar på tråden Irriterande beteenden hos katt
  • EvelinasSyster

Hahaha underbart

Mina katter vägrar låta mig ha äkta blommor i fönstrena. Det tar inte lång tid innan blommorna är uppätna och man har en (eller flera) spyende katter i lägenheten. Så det är bara att lyda.

En av mina katters favoritkäk är sladden till mobilladdaren... Tror han har bitit av cirka 10 sladdar nu, även om man försöker hålla vakt. På nätterna när jag ska ladda måste jag givetvis stänga dörrarna till sovrummet och det uppskattas ICKE. Då står dom utanför och krafsar och krafsar och krafsar och krafsar........ ja dom kan hålla på lääänge.

Det bästa stället man kan gå/stå/sitta/ligga på är antingen på tangentbordet eller framför tvn. Det är alltid nåt pucko i vägen.

Tugga på min mobiltelefon verkar vara en annan rolig grej. Typ "JA jag vet att du finns, du behöver inte äta upp min telefon"!

Dom gör massa annat skit också.... Vandaler är vad dom är!   

Tur att dom är så söta så man inte kan vara sur på dom en längre stund Hjärta 

~ The only thing that matters is the next 90 minutes! ~
  • stingrocka

Hårsnoddar!!

Min katt hittar alltid mina hårsnoddar, typ gummiband som jag har till håret. Leker med dom och bär sen iväg dom till sin matskål..

Oftast gör han det på natten, superirriterande när man hör hur det "klatchar" i golvet, han håller med ena tassen och drar med tänderna..

En gång jävlades jag med honom, slängde ut ett helt packe över hela huset, han hade att göra i säkert en halvtimme, men efter det kunde jag hämta dem allihop i matskålen.!!Flört

• EvelinasSyster
    stingrocka skrev 2011-12-10 22:38:24 följande:

Hårsnoddar!!

Min katt hittar alltid mina hårsnoddar, typ gummiband som jag har till håret. Leker med dom och bär sen iväg dom till sin matskål..

Oftast gör han det på natten, superirriterande när man hör hur det "klatchar" i golvet, han håller med ena tassen och drar med tänderna..

En gång jävlades jag med honom, slängde ut ett helt packe över hela huset, han hade att göra i säkert en halvtimme, men efter det kunde jag hämta dem allihop i matskålen.!!Flört

Men ja! Alltid ska allting i matskålen! Fattar inte Förvånad
    ~ The only thing that matters is the next 90 minutes! ~
  • Selma1966

Mina snoddar har också hamnat i matskålen.... och blombuketter med strån i plockas isär, ett strå i taget. De tuggar inte ens på grässtråna utan sitter bara och plockar, spottar ut, plockar, spottar ut. Trots otaliga kattleksaker som alltid ligger där man trampar på dem så ska de även sno mina garnnystan och snurra ihop alla bords- och stolsben så man får klippa isär skiten morgonen efter. För att inte tala om den där kritiska blicken man får från en katt sittandes bredvid då man har sex! "Men va fan, ska ni hålla på nu, här där jag försökte sova?... å du, jag ser nog att du slarvat med träningen sista tiden.." (Sur katt snurrar ett varv och sträcker vigt upp ett ben och slickar sig i rumpan precis i synfältet medan man försöker koncentrera sig på kärleksakten).

• tackförfisken

Att hårbollar måste kräkas upp på mattan lr nytvättade filtar... och skulle man råkat att glömma bädda i sängen:(
    Rester av sork ska läggas precis nedanför sängen.. gärna så man trampar i det på morgonen... lr om det är en riktigt företagsam katt, i skon.
    Kattsanden måste spridas i hela huset.
    Katter är nog renliga djur men vi har nog olika uppfattning om vad som är ok... Lr så djävlas dom bara med mig!

• radwanska

Tack för alla bidrag hittils!

Uppätna blommor
    Krafs på sovrumsdörr
    Klatchande med hårsnoddar 
    Kritiska blickar under älskog
    Rester av sork Skrattande

Detta är några av de saker som våra katter irriterar oss med! Kom gärna med fler! Tillsammans klarar vi av Katt!

Jag tycker också det är irriterade när katten travar runt på diskbänken där jag försöker bre en macka eller hacka en lök. Den är så otroligt fascinerad av kökskranen så om den anar att kranen snart ska vridas på vill den gärna vara i närheten.

• Anton Chigurh

Att dom fiser i sömnen.

The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • josefin1234

Att så fort man reser sig upp i soffan tar han min plats
    river ner böcker från bokhyllan
    Går på mitt huvud varje natt när han ska gå ut från rummet.
    Slickar på min mat
    dricker ur mitt glas
    ser förbannat söt ut men får absolut inte pillas på just då.

Tänkte också säga att dem är bortskämda och kostar mycket pengar men det är lill grabben faktiskt värld så de tar ja nog inte med.

• slinkywookie

Vacker en genom att slicka en i ansiktet. Mitt i natten. Eller kor Ultimate Fighting i sangen sa alltind dundrar.

Varst ar nog anda toalettrullarna som ska ner pa golvet och butchas. Alltsa ar det bara strimmor kvar for oss som behover papper!

Missnojet mot vattenserveringen visas genom att anvanda husets toaletter som farskvattenskalar, alltsa kan vi inte anvanda toalettankor och fa kul farg pa vattnet.

Med jamna mellanrum far vi skamsna bara tillbaka grannens tvatt, som katten stulit fran deras tvattvinda. Oftast bar han hem den och vralar for att visa upp sitt byte (tusen kallingar och mens-trosor strosslade pa garden) men ibland sa lamnar han det pa gatan for alla att se. Tur vi har en talmodig granne.

Sicken ohyfs vi far sta ut med!

• VIldamary

Är rumpedragare, drar bort intorkade bajsrester på golvet istället för att tvätta sig i rumpan...grrr...

Äter upp bullarma, gör hål på brödpåsen, snor mat från tallrikar så fort man lämnar rummet....

petar ner alla små saker som finns....

men åh så mycket kärlek man får...        

Svar på tråden Irriterande beteenden hos katt