• Annki

Födelsedagspresent till nybliven mamma??? Snabba tips, snälla!!!

Syrran har fyllt år, hjälp det är helt bortglömt, och hon behöver verkligen en bra present, det kan va jobbigt med spädbarn...
    Kan ni komma på nåt bra? Det står helt stilla i mitt utarbetade huvud, bebisen måste ha ätit upp alla hjärnceller....

• Svar på tråden Födelsedagspresent till nybliven mamma??? Snabba tips, snälla!!!
  • tomtan

Köp en lite tomtedräkt!!Finns på lindex eller hm..mamma köpte en sån te grannen som precis fått och det var jätteuppskattat!

• Jojjo

Tycker du ska köpa en behandling av något slag typ massage ansiktsvård eller dyl.Det kan en nybliven mamma vara värd!!

• Cybermum

Hon uppskatar nog något åt sig, exempelvis en fin ram med foto på sig och nya bebisen, ett par mysiga tofflor, filt, kan vara skönt att ha när man ammar...

• Kaninmamma

Som nybliven mamma skulle jag uppskatta nya saker till mig själv, som present kort till min favvisklädaffär, eller kanske biobiljetter och barnvakt?

• JsN

Köp något till henne! Bebisen får så mycket ändå!

Kaninmammas förslag med TID tycker jag verkar bra. Behöver nog inte ens vara så avancerat som bio.

Bjud henne med respektive på middag hemma hos dem. LAga maten (något de tycker om) och ta sedan bebisen på promenad så länge som möjligt. Man behöver ju inte vara ute, man kan ju promenera hem till sig själv eller något. Se till att bebbe är nyäten när ni går så att ni kan vara borta så länge som möjligt. Gå inte hem till dem igen förrän bebbe är hungrig. Och ring innan du går tillbaka... Vem vet vad de hinner med efter maten...

• Trollis

Kop en korg och fyll den med badskum, body lotion, badkulor, andra kramer, lofah scrub, ansiktsmask, och ditten och datten, en liten mini spa korg som hon kan lasa in sig i badrummet med.......

• Kimmi70

Ååååh...
    Skicka iväg henne på nagelbygg, eller frissan... (Du får passa bebben under tiden hihi..)
    Eller låt henne låsa in sig i badrummet som fler har skrivit.
    Beordra henne att gå till simhallen och bada och basta (sköööönt)
    JsN's förslag var KANON oxå!
    Annars ett halssmycke/armband...många ger bort ett smycke som "bra prestations gåva" till nyblivna mammor. Det blir ett minne för alltid.

• kvabbso

Ett lite annorlunda men ytterst användbart gåvoförslag:
    En handsfree till mobilen (alt om hon fyller jämnt och du vill ge ngt lite finare: En bärbar vanlig telefon med handsfree). Mammor behöver få prata i telefon, men de behöver också ha båda händerna fria...

• teljeufo

Jag rekomenderar att du ger en lapp där du lovar att hjälpa till med ex: Julbak eller julstäd, det brukar vara jätte jobbigt att tänka på sånt när man är nybliven mamma.

• 5 barn Waldenryd

Jag håller med de här inne köp något som hon behöver eller något avkopplande.
    Ska ge ett present kort på ett spa till en vännina som har fått en liten och ska fylla jämt.
    Eller som trljeufo skriver att du ska hjälpa henne med hemmet eller något så hon får koppla bort allt för en dag om du kan vill säga.

• Annki

Fantastiskt vad mycket bra grejer ni har kommit på! Tror jag ska printa ut listan och använda till jul också! Det blev en middag iallafall och hon fick dricka vin! Uppskattat. Bebisen är tyvärr så liten än att de nyblivna föräldrarna inte vill släppa iväg den ens till en ansvarskännande syrra...

Svar på tråden Födelsedagspresent till nybliven mamma??? Snabba tips, snälla!!!