• Anonym

en styvmamma

En styvmamma kan vara fantastiskt.
    När jag såg att mitt ex träffat någon,vilket jag såg första veckan redan blev jag överlycklig.
    Att jag såg det så tidigt var för att han såg så otroligt glad ut,och nyförälskad ut.
    Vi har varit vänner hela tiden sen vår sepration för 2 år sen.

De har träffats i över 1 år nu och jag tycker hon är fantastisk.För att hon gör våra barn så glada.Varje gång de kommer hem berättar de hur härlig hon är,vad de fått från henne,vilka härliga familjekvällar de haft och ätit gott och skrattat.

Jag känner mig lyckligt lottad som har barn som gillar sin styvmamma/pappas flickvän.Och att hon verkar gilla barnen.Finna det fler?Hoppas det...

• Svar på tråden en styvmamma
  • tovelove

Jag hade den bästa låtsasmamman! Hade en bästa bästa mamma också förstås.

MEN denna styvmamma! Hon har gjort mig till den jag är idag! Till en bättre människa!

Tyvärr så gjorde min pappa som vanligt bort sig så efter 8 år försvann hon ur mig och min lillebrors liv..
    Hoppas inte det händer för dina barn!

Kan för övrigt bara säga, grattis! 

• Fiyalia

Absolut.
    Min tjejs bonusmamma är great! Evigt tacksam henne när det gäller mycket. 

...even though people are crazy, nothing nowadays amazes me...
  • Furstinna

Mitt ex flickvän är kanon. Flickan tycker om henne och hon är väldigt trevlig. Jag och exet är bästa vänner och hon har inget emot att han och jag hitta på saker med flickan och fortfarande har en god relation.

• LillaNovaK

Så härligt att höra den positiva sidan av oss bonusföräldrar här inne, oftast är det bara ris! =) Min bonus är en lika självklar del av min familj som alla andra och han kommer alltid att vara en stor del av mitt liv oavsett vad som händer mellan min man och mig!

• Anonym

Jag själv växte upp med min pappas sambo.Hon var underbar.Hon klargjorde att vi redan hade en mamma vilket var bra,och att vi inte behövde en till.Men hon bakade med oss,vi var alltid välkomna och hon lyssnade på oss.
    Pappa var otrogen dock sen,men hon försvann aldrig från våra liv.
    Pappa och hon fortsatte vara vänner,och det var fantastiskt.

Tack alla ni underbara styvmammor.Ni har det säkert inte lätt,men fler av er är härliga.

• Never ending story
    Anonym skrev 2011-12-10 23:53:34 följande:

En styvmamma kan vara fantastiskt.
    När jag såg att mitt ex träffat någon,vilket jag såg första veckan redan blev jag överlycklig.
    Att jag såg det så tidigt var för att han såg så otroligt glad ut,och nyförälskad ut.
    Vi har varit vänner hela tiden sen vår sepration för 2 år sen.

De har träffats i över 1 år nu och jag tycker hon är fantastisk.För att hon gör våra barn så glada.Varje gång de kommer hem berättar de hur härlig hon är,vad de fått från henne,vilka härliga familjekvällar de haft och ätit gott och skrattat.

Jag känner mig lyckligt lottad som har barn som gillar sin styvmamma/pappas flickvän.Och att hon verkar gilla barnen.Finna det fler?Hoppas det...

ohh vilken go mamma du verkar va <3
Svar på tråden en styvmamma