• alajna

Kan man hoppa av en kurs i komvux?

Jag studerar på komvux distans. Har denna termin 350 poäng. En av mina kurser är matematik B på 50 poäng. Jag har bara fel i inlämningarna, allt går åt helvete och mina inlämningar blir tillbaka skickade med ett K pga att jag har fel uträkningar osv. Jag undrar om jag kan hoppa av kursen eller blir jag återbetalningskyldig till csn då? Jag ha gått den sen 10 oktober och den slutar nu till jul. Jag känner bara inte att jag klarar av det på distans. 
    Är det bättre att bara göra inlämningarna och istället få ett IG? Om jag bara gör fel och uträkningarna är fel, kan jag få ett sträck i kursen då? 

• Svar på tråden Kan man hoppa av en kurs i komvux?
  • MHM

Det är inte säkert, du har redan läst i två månader och har inte ens två veckor kvar.. har för mig att man inte kan hoppa av så pass sent. I början kan man avbryta vet jag.

• MHM

Och ja, om det går blir du återbetalningsskyldig.

• von Brev
    MHM skrev 2011-12-11 00:25:53 följande:
    Och ja, om det går blir du återbetalningsskyldig.
    Beror på hur många poäng hon får godkänt i i de andra kurserna.
    Eller måste man klara godkänt för alla kurser?
  • alajna

Men om jag slutför kursen men inte kan lösa uppgifterna på det sätt de efterfråga? Blir jag återbetalningskyldig då? Jag menar, jag har ju slutfört kursen men inte lärt mig hur jag räknar? Kan de tycka att jag inte var delaktig och ger mig ett sträck att jag inte varit med i kursen?

• MHM
    von Brev skrev 2011-12-11 00:33:32 följande:
    Beror på hur många poäng hon får godkänt i i de andra kurserna.
    Eller måste man klara godkänt för alla kurser?
    Tar hon bort en kurs är det ju 50 poäng mindre under terminen = inte lika mycket pengar. Det som hon får för just dom 50 poängen ska tillbaka eftersom att kursen försvinner helt.
    alajna skrev 2011-12-11 00:36:13 följande:
    Men om jag slutför kursen men inte kan lösa uppgifterna på det sätt de efterfråga? Blir jag återbetalningskyldig då? Jag menar, jag har ju slutfört kursen men inte lärt mig hur jag räknar? Kan de tycka att jag inte var delaktig och ger mig ett sträck att jag inte varit med i kursen?
     Jag vet faktiskt inte vad som händer vid ett IG, ring och fråga CSN för bäst svar, eller hör med din lärare.
Svar på tråden Kan man hoppa av en kurs i komvux?