• Anonym

Erfarenheter av Follimin?

Hej!
    Är det någon som har erfarenheter av P-pillret Follimin? Allting har krånglat så och jag hittar inte rätt i p-piller djungeln?Nu har jag fått Follimin, någon som har erf.?

kramar!

• Svar på tråden Erfarenheter av Follimin?
  • Sunshine81

Hej jag hade follimin 28 och tyckte det var jätte bra. Inga problem alls, hade mensen alltid samma dag. Mådde bra o så.

• Monia

Hej,jag har knaprat follimin. Fördelarna för mej va att monsterhumöret föesvann totalt och heller inte ont innan mens. Nackdelen va att man måste ta dom EXAKT samma tid varje dag,inte en minut före eller efter för då började jag blöda direkt. Har oxå haft mycket genombrotts blödningar av dom,men det kan tydligen ta 3-4 månader innan det funkar ordentligt. Det bästa va absolut att humöret försvann,jag va verkligen inte att leka med innan...

• Ledilnaan

jag åt follimin 28 i ett halv år, inga problem. Kunde ta dem vilken tid som helst på dygnet, de funkade ändå. Samma som Glad mamma, det började på samma dag. Jag hade nästan ingen mensvärk alls, i vanliga fall brukar jag få ligga den första dagen, men det slapp jag. Fick inga biverkningar alls. De var/är verkligen bra. Kan rekommenderas.

• Upptagen

jag åt follimin och hade inga som helst besvär, och jag tog dem inte särskilt regelbundet jämt... (då jag inte hade någon partner och inte heller sex ska väl tilläggas.. )

Mensen blev mindre och färre dagar, och jag hade mindre mensvärk. Det enda jag märkte av var nog att lusten tyvärr blev lite mindre, och det är tydligen en vanlig biverkning på ppiller... lite lustigt med tanke på varför man använder dem...

Men sen hade jag ett uppehåll och började sedan äta dem igen, och då mådde jag inte alls bra av dem längre. Det värsta var att jag fick ont i bröstet, i hjärttrakten... så jag testade att sluta för att se om det kunde bero på pillrena, och efter det har jag inte haft ont något mer.

• mliten

Tack alla som har svarat! Hoppas att det går bra denna gången.
    (var inte meningen att vara anonym från början)
    Kram.

• Shyme

Jag åt Follimin 28 i några månader för att få stopp på mina gulkroppscystor, men jag mådde illa hela tiden (mer eller mindre) sexlusten försvann och om jag fick för mig att ha sex krävdes mängder med glidmedel. Dessutom hade jag humösvängninger (höll på att slå till min sambo en gång bara för att han inte faddate en sak..hua)
    Eftersom jag dessutom ligger på gränsen viktmässigt för P-piller och fick dessa som "medicin" mit cystorna så bestäme vi oss för att skippa pillren och använda kondom ett tag istället.

• Emma m Theodor

Jag ska börja med Follimin nästa månad!

• Minna B

Jag har använt 3-4 olika sorters p-piller genom åren. e sista jag hade var Follimin. Hade ingen mensvärk och inga biverkningar förutom att jag fick ventrombos (=blodpropp).
    En utredning gjordes och prover togs, men de hittade ingen orsak alls till trombosen. Det enda de kunde tänka sig var p-pillrena. Så efter det har jag inte "fått" använda p-piller över huvud taget.

• Isolde7

Jag åt Follimin i många år. Humöret var Ok men sexlusten försvann.Nu nä rjag inte äter p-piller är sexlusten tillbaka.

• illendria

Säger som Shyme, Follimin passade inte på mig! Var konstant förbannad, fick svamp hela tiden pga sköra slemhinnor och noll sexlust, så jag åt dem bara i ca 2-3månader, för jag stod inte ut. Lustigt att de passar så olika på olika människor!

• Mini78

Hade också Follimin 28 innan, käkade dem i flera år och de funkade jättebra. Min fruktansvärda mensvärk försvann till 100 % och mensen blev inte lika riklig som tidigare. Den kom också på exakt samma dag varje månad vilket var skönt... =)

När jag slutade med dem ökade sexlusten och mensvärken kom aldrig tillbaka... =)

• MammaMu

Jag använde Follinett från början, men började få oregelbunden mens....fasen gick ju ett par månader emellan ibland och man var hur hysterisk som helst över att man kanske var gravid vilket jag inte var. Pratade med min barnmorska som skrev ut Follimin 28 till mig och mensen började gå som en klocka. Så den har varit kanon för mig iaf.

• mliten

En grej till: Nu upplever jag världens huvudvärk,illamående och lite yrsel ,nedsänkt allmäntillstånd...upplevde ni det också under follimin?

• lina2004

Illendria,

Jag hade exakt samma biverkningar av Follimin. Svamp och minskad sexlust. Slutade också efter ca 3 månader. Vilka äter du nu? Kan ju vara bra å veta, eftersom om du hittat några bra kanske samma funkar på mig. :)

• citronisen

Jag gick upp tre kilo på en månad när jag började med Follimin + hade hemsk mensverk. Har nu ätit Yasmin i två månader och de tre kilona är borta sedan länge. Viktuppgång är kanske inte den viktigaste biverkningen om man mår bra för övrigt - jag fict dock panik! Med Yasmin mår jag ännu så länge toppen + har fått felfri hy vilket också är roligt!

• Catja3

Jag åt nog Follimin i fem månader ungefär innan jag slutade på grund av det hemska humör jag fick. Jag blev grinig, otrevlig, lättirriterad och allmänt "bitchig". Men bara mot sambon (stackarn). Sedan fick jag minskad sexlust och allt var hemskt. Så vi tänkte att om jag slutar så kanske det blir bättre och det blev det. MYCKET! Men visst det är olika från person till person, men jag har ingen bra erfarenhet av de p-pillren. Tyvärr.
    Men lycka till =)

• babyred

Åt oxå dom.. men sexlusten låg på botten så gubben sa åt mej att sluta.. å därför är det en liten på gång nu...
    Annars var dom bra..

Svar på tråden Erfarenheter av Follimin?