• Eliin80

Vad skriver man under "Kompetens och erfarenhet" i CV?

Försöker få ihop ett bra CV, men vet verkligen inte hur jag ska formulera mig gällande texten under "kompetens och erfarenheter". Någon som kan ge ett förslag på hur ni har skrivit, så att jag kan få någon idé och förstå hur jag ska formulera mig...vet liksom inte alls hur jag ska skriva...

♥٭ Elise 080706 ٭♥ ♥٭Mathilda 100814* ♥
  • Svar på tråden Vad skriver man under "Kompetens och erfarenhet" i CV?
  • Stårschan

Berätta vad du har jobbat med, om du har hållit på med saker på fritiden som kan tänkas ha gett dig kompetens som är relevant för det jobb du söker. Har du varit ungdomsledare? Varit kassör i elevrådet? Jobbat extra på kvällarna medan du pluggade? Kanske är du tvåspråkig?

Berätta helt enkelt vad du kan.

På korståg för bondförnuftets bevarande!
  • Floff

Måste du ha en rubrik som heter just Kompetens och erfarenhet då? Du kanske kan dela upp det i tex
    - Arbetslivserfarenhet
    - Utbildningar
    - Övriga erfarenheter

• JeanneDArc

Ungefär som Floff säger har jag haft mitt och lyckades iaf få anställning med det. Jag har ett personligt brev där jag i mina egna ord berättar om mig, med fokus på utbildning och erfarenhet men även lite kringhur jag är som person. Sedan har jag denna del som är mycket enklare uppbyggd tex:

2005-2006: Undersköterska inom Malmö stad. Mina uppgifter bestod av att bla bla bla. Jag hade ansvar för bla bla bla.

2004-2005: osv.

Sedan har jag även en rubrik med övrig kompetens, t.ex datorkunskap, språkkunskap, körkort, kurser jag gått osv,

• Eliin80

Floff: Jo, det där har jag också med. Men det verkar som att man måste ha med den rubriken också, samt "målsättning". Tycker att det verkar så krångligt att söka jobb nuförtiden...

♥٭ Elise 080706 ٭♥ ♥٭Mathilda 100814* ♥
Svar på tråden Vad skriver man under "Kompetens och erfarenhet" i CV?