• Mammatill2

Pasta och pizza?

Om man kollar fostrets utveckling på aftonbladet står det i v 39 tror jag att man ska börja frossa i kolhydrater såsom Pasta och pizza. Är Pizza kolhydrat rikt??
    (Hoppas hoppas hoppas)

• Svar på tråden Pasta och pizza?
  • Snova

Rekommenderar de att äta pizza? Det bekräftar ju bara vilka idioter de är! Pizza kan aldrig vara nyttigt. Eller jo, hemmagjord pizza förståss!

Ät du pasta istället eller andra bra kolhydrater. Men en pizza kan man självklart unna sig då och då men inga mängder. Men det fattar du nog själv såklart!

• Cheri

Det är ju väl känt sedan länge att pizza påstås ge en massa energi.

Både pizza och pasta är dock onyttigt

• Spindelskratt

Skippar man osten på pizzan o tar en med mycket grönsaker så är den inte farlig. Det beskeddet fick jag av min diet, givetvis ska man inte frossa i pizza varje dag men är man sugen så är man.

När det gäller pasta så är det onyttigt att äta snabbpastan men håller man sig till fullkornspasta går det utmärkt att äta ofta

• Silverdraken

Äsch! Pasta är inte så onyttigt! Pasta är bra mat för de som rör på sig mycket. Perfekt mat dagar då man ska träna eller dyl.

Snabbpasta ska man dock undvika. De som är kontorsnissar kan dock nöja sig med sallad.

• MonicaH

De sägs att tomater ska vara nyttig so alla röda frukter... för hjärtat... Ha i mkt krossade tomater i burk o gör köttfärsås... pizza behöver inte vara onyttig...

• Niquilota

Fast det handlar ju inte om kost under graviditeten utan som ts har skrivit, om att ladda upp inför förlossningen.

• underbara jag

jag känner då ingen vidare skillnad på vanlig pasta o fullkorn. här äts det bara fullkorn.

• MonicaH

Ska inte säga för mkt. Har aldrig vågat prova pasta efetr riset, som erkligen var äckligt... Alltså fullkornsris. Ja säger du att de inte e skillnad så ska ja köpa o prova, bara för att de e så mkt nyttigare. Men jag kommer att skylla på dig om det e äckligt

Svar på tråden Pasta och pizza?