• Anonym (blåtiran)

Mörka ringar under ögonen/märk i ögonvrån - och synliga kärl i ansiktet? Hur får man bort det?

Jag har i över ett års tid varit så himla mörk under ögonen.. Eller egentligen är det precis vid ögonvrån, strax under ögonvrån och mot näsan.
    Det är inte lite utan det är liksom blå/svart, så pass att jag ser sjuk ut!

Jag är 28 år gammal.
    Jag sover 7-8 timmar/dygn, dricker ordentligt med vatten, dricker aldrig alkohol eller kaffe och röker inte.

Jag äter järntillskott då jag har lite låga järndepåvärden och jag tar också B12 tillskott pga jag tidigare haft låga B12 värden...

Det ser så tråkigt ut att se sjuk ut jämt.. :(

Tycker också att jag fått mycket synligare fler små kärl i ansiktet Två stycken blå/lila lite större som man ser på kinden och sen några små illröda.. Något på näsan, något under ögonen..
    Och under ögonen ser man några svaga blåa också..

Är det någon som vet varför man blir så här mörk under ögonen?
    Och får synliga kärl i ansiktet?
    Kan det bero på någon sjukdom?

Känns ju lite larvigt att komma till doktorn "Hej doktorn, jag har små kärl i ansiktet och sen är jag helt blåsvartunder ögonen..."

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Mörka ringar under ögonen/märk i ögonvrån - och synliga kärl i ansiktet? Hur får man bort det?
  • plastkotte

Jag skulle boka en tid om jag var du, bra att kolla upp om du har brist på något som orsakar detta. Varför ska du känna dig dum för det? Better safe than sorry..

• Smurfmamma

Testat att använda bra hudvårdsprodukter? Skälv hade jag liknande problem,började med Mary Kay och nu - nästan helt borta!

• Lumo

Under graviditeten kan man få såna där små bristningar. Det är väl små blodkärl som kryper upp till ytan. Man kan ta bort dem med laser. Det var busenkelt o inte alls läskigt. Kostade inte värst mycket heller. Tog bort 2 små bristningar för kanske 2 år sen. Kostade runt 1000 lappen har jag för mig o tog 2 behandlingar.

Dock vet jag inte om ringarna under ögonen är lika lätta att bli av med. Googla på en laserklinik o läs på deras sidor, finns säkert lätta ingrepp att göra utan att det kräver kirurgi.

• Lumo

www.finest.se finns en underlänk som jag inte kan klistra in här pga bugg i fl:s mobilapp som jag surfar med. Klistrar därför in hela inlägget o ber om ursäkt att det är långt:

----------/--/----------
    På sommaren förväntas vi vara extra pigga och fräscha. Men det kan vara lättare sagt än gjort. Ett vanligt problem som många dras med är mörka ringar och påsar under ögonen. Finest har hittat botemedlen.

Publicerad: 2009-07-27, 20:20

Hjälp mot påsar under ögonen

Är du allergisk? Allergi är en vanlig anledning till att man är svullen runt ögonen. Uppsök läkare och testa om du är allergisk mot något. I så fall kan det räcka med en allergitablett för att bli av med påsarna.

Ett enkelt knep som inte behöver kostar någonting är att sova med en extra kudde under huvudet under natten för att bli av med svullnaden. Absolut värt att testa!

Ibland när man bara är svullen kan det hjälpa att jobba med ögonserum som ökar blodcirkulationen, till exempel Skin Renu Puffiness (1300 kronor hos Stureplanskliniken).

Dessutom kan man själv göra en lymfmassage med en ögoncreme, till exempel Aqualia Thermal Eyes De-puffing

• Lumo

Forts...
    Eller använd en roller för att massera bort mörka ringar och puffiga påsar under ögonen. Skin renew anti-puff eye roller från Garnier har precis kommit till Sverige. Aktiva ämnen är koffein som minskar puffigheten och pro vitamin B5 som ger fukt. Finns att köpa billigt på H

• Lumo

Skitapp, den klipper bort inläggen. Surfa på "ringar under ögonen" så hittar du själv...

• Lumo

Haha, då var det H"och"M den klippte. Skitapp... Likamed tål den inte heller, mycket irriterande då många länkar har detta tecken...

• Anonym (blåtiran)

Har testat hudvård och concealer men det hjälper tyvärr inte :(

• Anonym (blåtiran)

fler som känner igen detta?

• Anonym (blåtiran)

puffpuff

Svar på tråden Mörka ringar under ögonen/märk i ögonvrån - och synliga kärl i ansiktet? Hur får man bort det?