Brio race vs Kronan sulky
Hit me. Fördelar/Nackdelar?
Vilken är minst, smalast, smidigast, stadigast, mest lättkörd, enklast att fälla ihop, kör bäst i snö osv?
Hit me. Fördelar/Nackdelar?
Vilken är minst, smalast, smidigast, stadigast, mest lättkörd, enklast att fälla ihop, kör bäst i snö osv?
Älskar brio race funkar perfekt i stan. Liten och smidig att få på både bussar och spårvagnar :)
Kul. Bra att den är smidig. Jag vill att den även ska fungera i mindre urban miljö, dock. Vi bor utanför stan och promenerar mycket osv.
Hur gammal är ditt barn Abc123?
19 månader. Den funkar på stigar och över spårvagnspår...
Ge mig mer info om dessa vagnar gott folk! Jag vet att ni vet.
Har endast erfarenhet av Kronan sulkyn. Jättelättkörd pga lufthjulen, både i sta'n och "på landet", liten ihopfälld, superbra och täckande suflett, bra med steglös justering av ryggstödet (samt fullt liggläge)... de exakta måtten har jag inte, men tror den blir mer kompakt än Racen. Något negativt skulle väl vara att den inte känns så mjukt stoppad i sits och ryggstöd, men det finns ju dynor... Kan nog vara lite tippbenägen om man hänger något på handtaget samt har fullt liggläge med barn i. Suveränt hög frambåge, så man får plats med tjock åkpåse.
Kronan verkar ändå var av bättre kvalitet. Känns rejälare och ändå smidigare ihopfälld och mer logiska funktioner. Är den lättkörd? Har ju testat den i affär men det är ändå inte samma sak som att köra den ute, och möjligen tycker jag att brion är något mer lättkörd, fast det kan ju också ha att göra med att den inte är lika stabil.
Gillade Brio då den hade tex bättre lösning med ryggstödet,kronans har ju med band på varje sida och Brion vanlig rygg. vill man ha en vagn som är ännu enklare att köra så köp Brio spin. =)
Jag har en race, visserligen är den begagnad men stötdämpningen är dålig så jag vill inte köra längre sträckor med den på grusväg. Bor på landet så jag har racen om jag ska åka in till stan eller om jag behöver ha med vagnen nån annan stans. Annars har jag en emmaljunga duo edge.
Den är lättkörd men tar ändå mera plats i bilen än jag trodde den skulle göra.
Skulle välja Kronan. Bäst liggläge!
Kronan är överlägsen brio race helt klart. Har haft båda, brio är klumpigare, kronan är mer lättkörd, lättare att hantera. Bra inbyggt myggnät och extra suflett. Dessutom så sitter barnen bättre i kronan och de sover jätte bra i den pga fullt liggläge, mina barn sov upp till över tre år i den, kanon.
Brio ändrade på liggläget på modell 2010 till nära på plant läge och mer behöver man inte i en sulky,barnet är ju ändå inte babys längre då de åker i den. =)
Vi har en 2011 Brio. Hade velat ha Timmy men den finns inte lägre :(
Fördel med Brio har däcken med tanke på allt glas :(
Har inte Teutonia Timmy bara bytt namn till Junior?
Inte enligt tillverkaren.
Teutonia Junior ersätter Teutonia Timmy. Skillnaden mellan vagnarna är att Junior har 3 cm högre ryggstöd och lite designförändringar.
Hittade lite info. Ber om ursäkt för OT. För att ändå bidra m nåt. Jag tycker, har provat köra kompis vagn, att Race känns väldig väldigt tungkörd. Hade hellre föredragit modellen med svängbara framhjul i så fall. Var äldre barn i vagnen iofs, men kändes trång för barnet att ta sig i och ur.