• puman0507

Bästa/sämsta amningsbh:n.......

Tips på bra amningsbh:ar ( "amningstorlek" ca 80-85 D/E).

Vilka/vilken är din favorit, några bottennapp?? 

• Svar på tråden Bästa/sämsta amningsbh:n.......
  • Pirum

En mjuk från twilfits egna märke. Har den både i svart och vitt. Spets runt om men släta kupor, inga byglar. 

Den är den enda av de märken jag har provat som sitter bra på mig och faktiskt ger lite stöd.  

• brünnhilde

Carriwell funkar jättebra här. Dock har jag liten byst.

• lightfish

Changes egna i spets med bygel, har man bara rätt storlek så är ju bygel det bästa för en större byst. Jag har inte mycket för den som ovanstående tipsar om, den är kass!!! Jag hade E/F när jag ammade. Jag använde den i tre veckor och sen hade jag ett stort sår... Changes var som sagt underbar och det syns knappt att det är en amningsbh!!

• brünnhilde
    lightfish skrev 2011-12-11 19:36:53 följande:
    Changes egna i spets med bygel, har man bara rätt storlek så är ju bygel det bästa för en större byst. Jag har inte mycket för den som ovanstående tipsar om, den är kass!!! Jag hade E/F när jag ammade. Jag använde den i tre veckor och sen hade jag ett stort sår... Changes var som sagt underbar och det syns knappt att det är en amningsbh!!
    Kanske är beroende på storlek. Jag har en knapp c-kupa när jag ammar, och jag har klarat två graviditeter på fyra bh-ar! Och de sitter jätteskönt.
  • Leiben

triumph är heeeelt klart skönast och bäst. vanlig slät utan bygel eller annat tjaffs. har både en svart och en vit. lite dyrare men såååå värt det.

• Ellieott

vill också veta. Har 70F i vanliga fall... inga jättebomber men inga myggbett heller direkt, och det lär ju inte bli "bättre" av att amma...

• Poppybrandybuckofbuckland

Jag har bara haft amningslinnen från Lindex för det är så skönt att inte behöva dra upp tröjan och visa magen utan man drar upp tröjan och "fäller ner" linnet så det blir väldigt lite hud som visas / fryser.

• majsan533

Jag hittade en på Babyland (numera Barnens Hus) som såg ut ganska mycket som en vanlig BH. Svartspets med byglar.

Mycket skön för mig med 75E. Precis när jag skulle sluta amma upptäckte jag att den fanns en liten rosa plastplupp i mitten som man kunde skjuta åt det håll man sist ammade :)

• daimstrut

Swegmarks har jag gillat, och de har ju många olika modeller. Lite tjockare vaddering fast utan byglar. Twilfits egna också helt ok.

Svar på tråden Bästa/sämsta amningsbh:n.......