• mamma mys

basilika te, har det funkat för dig??

nu tänkte jag börja med basilika te som sägs kunna starta förlossningen...är i vecka 37+4 idag o mina andra barn har kommit tidigare...senast läkaren kollade var jag öppen 2 cm, tappen förkortad till hälften, bebisen låg långt ner i bäckenet o näst intill fixerad...

3 tsk torkad basilika o en kopp vatten, låt dra 20 min sen sila ...man ska dricka ca 7-10 dl om dagen , ca 4 koppar..

så nån som vill vara med o testa eller har provat?? funkade det?? 

• Svar på tråden basilika te, har det funkat för dig??
  • emme 86

Basilikate har ja aldrig hört talas om men hallonbladste sägs ju förstärka livmodern så att förlossningen går smidigare o livmodern drar ihop sig bättre. De tvistas oxå om de kan starta en förlossning eller inte.

• mamma mys

emme 86: jo jag vet det om hallonbladste..men har inte problem med livmoderns jobb då jag har snabba förlossningar o inte heller har jag haft problem med mjölk prodiktionen som hallonbladste kan hjälpa till med...

känns som övertid här ju då läkaren trodde att det skulle börja mellan den 30 nov o den 12 dec...o det är ju snart... 

sista koppen te innan natten....tror det kom lite slempropp förut när jag var på toa eller så var det en rejäl flytning... 

• KattenKorven

Vad äckligt det låter, och sju till tio koppar... Huuu!

• mamma mys

kattenkorven: nä det är rätt ok faktiskt..lite socker o mjölk i så är det som ört te...men typ 4 koppar ska bli sammanlagt 7-10 dl te om dagen....

• KattenKorven

Puh, läste fel med mängden. Har iaf aldrig hört talas om detta så kan inte säga om det funkar.

• mamma mys

katten korven: ja hade det vart 10 koppar te hade jag nog aldrig fått i mig den mängden..är ju ganska begränsat utrymme för mat o dryck nu när man är i slutet:)

• mamma mys

nu på morgonen kom det mer vita klumpar.... undra om det är slemproppen eller flytningar??

• Valborgs

Aldrig hört talas om. Låter inget vidare gott heller :)
    Vart köper man sånt te?

• mamma mys

basilika från kryddhyllan på affären...smakar faktiskt inte så illa:)

• mamma mys

verkar inte funka på mig iaf..... har inte haft någe mer sd än i vanliga fall..men men...

• september0809

Funkade för mig! Drack rent utan socker och mjölk! Smakar lite som kamonillte! Sonen kom med dunder och brak!

Svar på tråden basilika te, har det funkat för dig??