• Anonym

Löst skinn eller fett? (Bilder)

Har nu gått 8,5 månader sen min son föddes och jag har tränat mycket nu den senaste 2-3 månader har jag gått ner 20kg så väger nu 48-49kg och är 158. Gick upp massa när jag var gravid så nu undrar jag vad tror ni är det löst hud eller kan det fortfarande vara lite fett på magen.  Har testat dermaroller 4 gånger också hjälper det något mot slapp hud tror ni?

?

• Svar på tråden Löst skinn eller fett? (Bilder)
  • Mandy1981

detta är nog lös hud med stora bristningar. finns tyvärr inte så värst mycket att göra nåt åt förutom kirurgi såklart

• Lindreas

Skulle tro att det är lös hud, eftersom du fått en del bristningar så håller ju inte huden ihop på samma sätt.

• Anonym (Zebran)

Jag hade efter mitt första barn som du fast det hängde mera, typ vek skinnet i trosan nertill...

Gick ner 18 kilo efter graviditeten, gick också upp massa. Trodde aldrig att jag skulle bli av med det, men ca 1 år efter viktnergången så var det nästan helt borta, ränderna var kvar men inte lika synliga. (tränade inget)

Sen blev det barn nr 2 och jag har tyvärr inte lyckats gå ner alla kilon efter det, så jag kan inte uttala mig hur jag skulle se ut nu.

Ge det lite tid.

• cesso

Det är nog en blandning. Lös hud är inte tunn hud utan är ganska tjock ändå med fett under. Det är svårt att träna bort detta men träna statisk träning när du tränar magen så kan du med tiden få musklerna att bli plattare. Inga sit ups mao. Dessa särar bara musklerna mer och gör putet större. Jag antar att dina muskler är lite delade och då är statisk träning bäst.

Visst kan du bli av med en del av fettet om du bränner mer men det mesta blir kvar fast magen kan upplevas plattare om du får magmusklerna "på plats".

• Anonym

Men dermaroller hjälper inte det något?

• cesso
    Anonym skrev 2011-12-11 19:39:18 följande:
    Men dermaroller hjälper inte det något?
    Vad är en dermaroller?
  • Barbabok

Lös hud. Den drar ev. ihop sig lite mer gissar jag men inte helt.  Med tiden ser det bättre ut.

Jag tror inte ett dugg på dermaroller, ser inte någon skillnad på de bilder (före/efter) jag sett, mer än att tiden gått lite och att det innebär att huden faktiskt slätar till sig aningens. Annars borde läkare rekommendera detta till patienter som söker hjälp?  

• Anonym (sollan)

Jag tror oxå på lös hud.

Men om du vill träna din mage så hoppa situps. Kör hellre plankan!! Den tränar dom inre magmusklerna!

• Anonym (sollan)

Får jag fråga om du blev snittad???

• straw2008
    Anonym (sollan) skrev 2011-12-14 01:31:45 följande:
    Får jag fråga om du blev snittad???
    Du ser ju det klart o tydligt.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008

Vet att aberela (tretnoin) används mkt i usa mot bristningar. Går att få krämen utskriven i sverige oxo.

• straw2008
    Linda A skrev 2011-12-13 21:25:27 följande:
    Jodå dermaroller funkar! hänvisar till detta forum. där snackar vi dermaroller. www.familjeliv.se/Forum-3-149/m57638361.html
    läs även gärna iinova.styleblogg.se/kategorier/1314/Mina-res.../  super bra blogg. där hon skriver massor om dermaroller och lägger upp resultat bilder osv.. läs gärna å kolla bilderna från början så ser man verkligen hennes resultat :)
    Sorry kan faktiskt inte se några som helst resultat på hennes blogg... MEN bristningar blir finare med tiden o DET kan jag se.
  • Anonym (mamma hängmage)

Så ser min mage ut med..fast värre. Efter mina tvillingar så var min mage helt förstörd och det spelar ingen roll om jag går ner i vikt häget blir nästan värre. Jag är dessutom snittad 3 ggr och har nog inga magmuskler och tror inte det går att träna upp dem. Jag promenerar cyklar och springer styrketränar när jag hinnner men  hänget blir kvar :( jag har mer och mer börjat fundera på magplastik då jag inte tänker vara gravid någon mer gång...känns så fel då jag är nöjd med min kropp men magen känns så fel Gråter

• mamma18

Hej hej. Jag vet att det är några år sedan du skrev denna, men hoppas ändå att du kan svara. fick du hjälp med detta eller har du fått leva med de? Jag ser ut som du på magen om inte värre. jag hoppas att du fick hjälp, det är helt fruktansvärt att se ut så här och må så här eftersom jag aldrig kan gå i bikini och dyligt :(

Svar på tråden Löst skinn eller fett? (Bilder)