• Killer

Sångbok?!

Är det någon som har ett tips på en bra sångbok för barn? Min dotter är 6 månader, och jag vill ha en bok med sånger jag kan sjunga för henne, och som hon kan sjunga med i när hon blir större!

Jättetacksam för tips!

• Svar på tråden Sångbok?!
  • Blixten

Jag har köpt samma sångbok som jag hade när jag var liten. Den heter "Nu ska vi sjunga" (almqvist & Wiksell). Det finns även två CD skivor till med sång och även insrumentalversionerna.

Det finns säkert många andra men jag föredrar den här eftersom jag kan många av sångerna redan sen jag var liten

• juni mor

Jag fick "den blå barnkammarboken" i dopgåva. Jätterolig. Fast det är ju inte bara sånger i den iofs. Mycket ramsor och mest sagor fast riktigt bra.

• SussEk

"Silvriga barnkammarboken" är en sångbok. Den innehåller även en CD med ca 20 av sångerna i boken.
    "Elefantsångboken" (om den heter så..) är också bra, den innehåller klassikerna och nya barnsånger.

• Tillififf

Håller med om "Den silvriga barnkammarboken". Nea fick den i dopgåva och där finns det många bra sånger.

• Ellen Dellen

Barnens svenska sångbok tycker jag är bra! har allt från Lilla snigel till Sommartider!!

• MGn

barnkammarboken eller något liknande heter den som finns på ikea...den kostar 125 kronor och då ingår även en cd...samt även , skrivna toner eller vad det heter när det är punkter på fem-sex linjer....många kära gammla låtar... tycker den boken verkar toppen

• lilllinda

Silvriga barnkammarboken är bra. Finns en ny bok som heter mosters truddelutter, cd finns att köpa till. Kolla på adlibris.se eller bokus.se där är det lite billigare än i bokhandeln

Svar på tråden Sångbok?!