• 62a

Järntabletter och / eller Blutsaft och amning? Påverkar det barnet?

Tänkte kolla om nån vet om järntabletter/ Blutsaft möjligen kan påverka barnet? (gaser eller så) Eller funkar det bra?
    Var på efterkontroll på MVC idag, och hade lite för lågt HB, 107. Suck, jag är så trött på att tänka på järn i mat och att ta tillskott. Trodde jag skulle slippa efter att jag kommit upp i 126 innan förlossningen och sen bara förlorade 300 ml vid förlossningen.

• Svar på tråden Järntabletter och / eller Blutsaft och amning? Påverkar det barnet?
  • annikaloppan

Ja det påverkar. Min BVC sa åt mig att äta järntabeltter (duroferon), men att jag skulle sluta om William märkte något. Så ja det påverkar. Har oxå dåligt blodvärde... Dessvärre har jag inte ätit de än, så jag vet inte om han skulle påverkas, men det är nog väldigt individuellt!

• Ms milla

Men hur påverkas de då? Jag äter Hemofer plus... har inte ens tänkt på att det ska påverka lillan på någe sätt..

• 62a

Ms Milla, jag har Hemofer plus liggande i ett skåp sen gammalt. Kan ju ta till dem då eftersom du inte märkt ngt på din bebis iaf. Sen får det nog bli Blutsaft...

Svar på tråden Järntabletter och / eller Blutsaft och amning? Påverkar det barnet?