• Anonym

Finne + näsrot = svullet öga?

Igår började ett rött och mindre svullet parti på näsroten att växa, och det snabbt.
    Inom loppet av några timmar började svullnaden komma till ögat, och jag började få en asiatliknande ögonform och näsroten låg då precis bredvid ögonvrån.
    När jag vaknade idag kändes det som om jag fått en smäll, och svullnaden är nu även under ögat. Jag börjar få svårt att se med det ögat, och jag känner att det ligger en svullnad som är direkt obehaglig. Utseendemässigt ser jag inte riktigt klok ut (tänk er Ron Perlman från 'Beauty and the beast' i halva ansiktet).

Jag har pratat med 1177 som skickat mig vidare till akuten, men jag är mest nyfiken på om det är någon som har erfarenhet kring såna här händelser. Vad kommer att hända? Vad kan hända när man har en finne/böld/svullnad såhär pass nära ögat, och där ögat blir drabbat av svullnaden?

• Svar på tråden Finne + näsrot = svullet öga?
  • lightfish

Japp, det kan hända. Det är därför man inte ska klämma/röra på finnar...

• Videli

Lägg lite kortisonsalva på så lägger sig den fortare.

• Anonym
    Videli skrev 2011-12-12 06:54:59 följande:
    Lägg lite kortisonsalva på så lägger sig den fortare.
    Just nu gör jag ingenting själv, utan låter läkare på akuten peta i det. Eftersom ögat är drabbat och (enligt maken) ser ut som en karaktär ur 'Avatar', är jag rädd att jag ska göra mer skada än nytta.
Svar på tråden Finne + näsrot = svullet öga?