• bebis maj 12

Någon som fått veta kön i vecka 17?

Undrar om man kan se könet i v 17,dvs 16+1?
    Ska på ett ul då jag är 16+1 veckor..skulle vara kul om man kunde se då..sen har vi rul då jag är 17+6,,då hoppas jag verkligen att vi kan se...

Mamma till Jesper -95,Silas -09 Sackarias -10
  • Svar på tråden Någon som fått veta kön i vecka 17?
  • LillaVild

Man kan se från typ v 14 oftast, men inte alltid man kan se ändå ;) Vi ville veta på RUL men navelsträngen låg precis i vägen mellan benen hur vi än vände och vred... :P

• bebis maj 12
    LillaVild skrev 2011-12-12 15:39:04 följande:
    Man kan se från typ v 14 oftast, men inte alltid man kan se ändå ;) Vi ville veta på RUL men navelsträngen låg precis i vägen mellan benen hur vi än vände och vred... :P

Jag gjorde ett ul i v 14+1 och då kunde hon inte se kön
  • viseversa

När jag gjorde rul med Indra var jag i v 17 och då såg bm tydligt att det var en flicka=)

• bebis maj 12
    viseversa skrev 2011-12-12 15:44:05 följande:
    När jag gjorde rul med Indra var jag i v 17 och då såg bm tydligt att det var en flicka=)
    va de slutet av v 17,dvs strax innan du gick in i v 18?
  • viseversa
    bebis maj 12 skrev 2011-12-12 15:50:27 följande:
    va de slutet av v 17,dvs strax innan du gick in i v 18?
    Kommer faktiskt inte ihåg. Var ju 5 år sen=): Men jag vet att jag var i v 17 men var i v 17 kan jag inte svara på. Men man kan se kön tidigare än så om bebisen ligger "rätt till"
  • emmaöstberg

vi var och gjorde ultraljud igår och då var jag i v 15+6 och vår barnmorska kunde se att det var en liten flicka =)

• bebis maj 12

Vi väntar en kille till..gjorde ett ul idag och jag frågade läkaren va de va och hon va såå snäll och kollade direkt..först såg vi inget pga navelsträngen,men sen gick de lätt att se...är i v 16+1

• Flerabarnsmamma

Grattis häftigt med en fjärde kille, känns det bra eller är det lite blandande känslor? Jag tycker att det är häftigt med många barn av samma kön :). Har själv 2 pojkar :).

• bebis maj 12
    Flerabarnsmamma skrev 2011-12-16 18:42:34 följande:
    Grattis häftigt med en fjärde kille, känns det bra eller är det lite blandande känslor? Jag tycker att det är häftigt med många barn av samma kön :). Har själv 2 pojkar :).
    Tack!!
    Jag hade hoppats på en tjej,men va jätte inställd på en kille,så jag blev inte såå besviken..de är ju praktiskt då vi har massa killkläder..min minsta är ju 1 år och 9 mån,2:an är 2 1/2 år...så dom får nog jätte kul grabbarna!!
  • Louella

Ja, gjorde ultraljud i v 16+ med båda barnen, kunde tydligt se att första var en pojke och andra en tjej. Hon hade rätt båda gångerna, var väldigt erfaren läkare och maskinen var helt ny, sånt gör också skillnad.

• Flerabarnsmamma
    bebis maj 12 skrev 2011-12-16 19:07:10 följande:
    Tack!!
    Jag hade hoppats på en tjej,men va jätte inställd på en kille,så jag blev inte såå besviken..de är ju praktiskt då vi har massa killkläder..min minsta är ju 1 år och 9 mån,2:an är 2 1/2 år...så dom får nog jätte kul grabbarna!!

Okej, förstår att ni vill ha en flicka också, men 5e gången gillt kanske :).  Ja det är ju väldigt praktiskt att ha barn av samma kön framför allt när dom är så små allihop dom får ju stor nytta av varandra genom uppväxten också :).
  • BiLLYshaw

Hej jag va på rul förra veckan o trodde jag va i v 19, men blev tillbakaflyttad till v 16 o vi kunde tydligt se hans snopp :).
    Barnmorskan va helt säker, hon sa:
    "ut kommer ingen som inte har snopp iaf" :). Så tror de kan se det tydligt då, vi såg den tydligt flera gånger :).

• Caspersmama

Hur vanligt är det idag att dem talar om könet? Känns som det varit lite anti mot att ta reda på kön från mödravårdens håll.. Vill veta nu med tvåan..

• BiLLYshaw

Vi blev inte nekade nu på tvåan, hon nästan väntade på att vi skulle fråga :).
    På fen första tog vi inte heller reda på kön men nu på rul :).
    Men det beror nog på vilken barnmorska man har, vi har haft tur och fått två olika toppen barnmorskor som kollat, super trevliga och pratsamma :).

• vixtoria

Javisst går det att se i vecka 16+.

Ingen har krånglat när jag har frågat om kön, de har kikat och sen berättat...men det verkar som att för några år sedan var det vanligare att de inte ville säga. Fast jag fick veta 2004.

Svar på tråden Någon som fått veta kön i vecka 17?