• subbisaddi

Det spökar hemma hos mig :(

Igår natt när lillen låg och sov i sin säng runt fyra tiden , så satte hans speldosa som hänger över hans säng igång att spela, det är en fisher price sxpeldosa med knappar, alltså ingen sån där man vrider på som spelar och sen tar slut, utan denna spelar i tio minuter innan den stängs av!
    jag låg och halv sov men vaknade med ett ryck då den sattes igång,spelade samt började snurra sakta, kan tillägga att det krävs två knapp tryck för att den ska både spela och snurra.
    Gick upp och stängde av den och lade mig för att fortsätta sova. Vaknade kl 05.10 av att den satte igång och spelade igen. nu med annan melodi! När jag stängde av den gången innan hade jag stängt av så den var inte ens på standby (finn en knapp på sidan där man nollar den) "!! lillen vaknade och gallskrek, kunde knappt lugna honom efter detta. Jag var helt iskall i hela kroppen kunde knappt röra på mig, kände någon konstig närvaro i rummet. Bor ensam med min son så var ingen annan där. :( Har monterat ner speldosan nu så har inte varit något sen dess. Kan det ha varit något tekniskt fel på den ? Kan den sätta igång av sig själv två gånger med olika melodier samt snurra fast den är helt av?`Blir inte klok på detta och tycker det är obehagligt att vistas i lägenheten. Har bott här sedan juli och det har aldrig varit några problem innan. 

• Svar på tråden Det spökar hemma hos mig :(
  • Analoga
    subbisaddi skrev 2011-12-12 16:18:14 följande:
    Igår natt när lillen låg och sov i sin säng runt fyra tiden , så satte hans speldosa som hänger över hans säng igång att spela, det är en fisher price sxpeldosa med knappar, alltså ingen sån där man vrider på som spelar och sen tar slut, utan denna spelar i tio minuter innan den stängs av!
    jag låg och halv sov men vaknade med ett ryck då den sattes igång,spelade samt började snurra sakta, kan tillägga att det krävs två knapp tryck för att den ska både spela och snurra.
    Gick upp och stängde av den och lade mig för att fortsätta sova. Vaknade kl 05.10 av att den satte igång och spelade igen. nu med annan melodi! När jag stängde av den gången innan hade jag stängt av så den var inte ens på standby (finn en knapp på sidan där man nollar den) "!! lillen vaknade och gallskrek, kunde knappt lugna honom efter detta. Jag var helt iskall i hela kroppen kunde knappt röra på mig, kände någon konstig närvaro i rummet. Bor ensam med min son så var ingen annan där. :( Har monterat ner speldosan nu så har inte varit något sen dess. Kan det ha varit något tekniskt fel på den ? Kan den sätta igång av sig själv två gånger med olika melodier samt snurra fast den är helt av?`Blir inte klok på detta och tycker det är obehagligt att vistas i lägenheten. Har bott här sedan juli och det har aldrig varit några problem innan. 

Fy vad läskigt! Visst KAN det ha varit något mekaniskt fel på den, men det låter ju konstigt att den gick igång två gånger. Det kan inte ha varit barnet som gjorde det då? Du skriver inget hur gammal han är...

Men jag kan säga att vår dotter fick en leksak i julklapp för några år sedan. Det var med knappar o olika melodier. Den kunde gå igång rätt som det var. Till slut lade vi den uppe i en garderob för att inte väckas på natten, men den kunde börja spela där med. Till slut lämnade vi tillbaka den på reklamation och fick byta till en ny som inte uppförde sig så där. 
  • DarlingMother

Kanske kan det vara kortslutning! Hade en nalle här hemma som låg i soffan och började prata mitt i natten. Tog ut batterierna och den slutade, satte i de igen på morgonen och nallen började prata igen. Nallen var en vecka gammal så jag reklamerade den, den nya pratar inte på eget bevåg

• ShutUp

Spännande :) men handlar säkert om något fabriksfel :(

• maximum

Min radio i köket startar sig själv när batteriet i fjärrkontrollen börjar ta slut Obestämd

• LitenEmma91

Herre gud, hade det hänt mig så vet jag inte vad jag hade gjort, jag hade nog inte haft förmågan att tänka logiskt iaf:P

• qwoxy

Det är väl mest sannolikt att det blivit något tekniskt fel.

Min dotter hade ett pussel med djur som lät när man stoppade i bitarna. De brukade låta av sig självt om inte pusselbitarna var i och det var rätt ljus i rummet.

• Flisan79

Ja detta kan förklaras med tekniskt fel. Vi har också leksaker som plötsligt börjar låta men det är inget jag tar som spöken.

Vi har dock en dam i hallen på nätterna som min man sett många gånger. Antar att det var hon som spelade mig ett spratt hör om veckan då min mobil försvann spårlöst. Hade legat på sängen. Jag lyfte av täcken och kuddar och tom underlakanet när jag letade efter den. La tillbaka lakanet och gick ur rummet och ringde mobilen. Hörde den direkt och den låg då mitt på sängen, på det underlakanet jag just lyft bort och sen satt på igen.

Jag blir inte rädd för känslan här hemma är god är däremot nyfiken på vem hon är.

• Selma1966

Precis som en här ovan skrev så har vi ett pussel (fast med bil, brandbil, båt etc) som låter när man sätter i pusselbitarna. De låter även när den ligger i bokhyllan och solen skiner på den. Höll på kissa på mig första gångerna... Just nu har vi en påse med elektroniska saker för återvinning under trappen. Varje gång vi går i trappen så sätter en av leksakerna igång och spelar. Lätt skrämmande första gångerna tills man lokaliserar ljudet och inser att den antagligen ligger och trycker på en av knapparna så den drar igång när vi dunsar ner ovanpå.

• subbisaddi

kan tillägga att jag "hörde" hur on knappen sattes på, (det är ett speciellt ljud på plast knappen ) :(((((
    kan svära på att det va nån där. Min son är 3 månader och når inte upp till knapparna.

• ShutUp

Subbi, ojdå, då kanske du har besök av någon hemma! Förklara sakligt och bestämt att du inte vill ha dom/den i ditt hem, att du bor där osv! Kan ju hjälpa, annars kanske du får ta dit en präst som välsignar ditt hem, inte meningen ditt barn ska bli skrämt :(

• Proud

Kontakta "Det okända" om du vill ta reda på om det finns nån hemma hos dig. Glad

• JonnyLover

Vi har oxo spök besök i våran lägenhet..dom flesta som kommer hit känner av det.. Å det har hänt rätt mycket..som tex att dvdn slår av å på sej själv,å det är bara jag å min sambo..det hände oftast när han sov..å ibland när jag låg å titta på dvd när jag inte kunde sova så stod det open å cd grejen åkte ut,å sen in igen..hände flera gånger..sen har vi hört att det rasar ljusluktor från vardagsrummet,när vi kollat så e det någoon som slängt ner dom från min sambos data bord..sen har vi flera tavlor som åkt ner gång på gång..var tredje dag e våra kyl varor frysta,då har nån vridit upp kylskåpet till 5:an..senast igår upptäckte vi det..ibland kan jag känna beröring eller att någon står å sten glor..skulle aldrig i livet sova här själv..i maj ska vi få barnoroar mej för att barnet ska se saker som inte vi ser..vart vi än har bott har det spökat..våran lilla stad e ju en spök stad.. Första lägenheten vi bodde i såg en otäck gubbe gå in i garderoben..jag hade precis vaknat innan..å när jag såg det så vråla jag,jag höll på att både pissa å skita ner mej..min sambo vaknade,å jag berätta vad bag sett han gick in i garderoben å tände,det fanns ingen där..men jag svär att jag såg en gubbe med leopard fläckig kavaj å hatt gå in i garderoben.. Så jag e säker på att ts har besök av spöken..

• Marie-anne

usch ts! vad läskigt! här hemma vet jag att det spökar, jag har fått det bevisat av en kille som inte känner mej alls, men ändå kunde berätta för min kille alla som finns i min lägenhet, men personnummer och allt! dessutom sa han att alla vill så gärna ta hand om mej att dom brukar nästan slåss om att ta hand om mej! men när dom gör det, det är då dom skräms! ibland hör jag kattbråk men när jag fräser åt mina att hålla käften, ligger ju dom o sover hos mej!

Svar på tråden Det spökar hemma hos mig :(