• elviraa

Vecka 37, har tryck i underlivet & känns som bebis ska komma.

Jag är gravid i vecka 37. (första barnet)
    Nu har det börjat göra riktigt ont när jag går, känns som ett ständigt tryck i underlivet. Precis som om bebisen är påväg ut. Har även riktigt ont på nätterna, tryck i underlivet och ont när jag vänder mig.
    Är det normalt att känna så?

• Svar på tråden Vecka 37, har tryck i underlivet & känns som bebis ska komma.
  • whitetrach86

kan vara så att barnet ligger med huvudet neråt. Och då när den sträcker på sig och sånt så kan det trycka på rätt bra, har själv känt så sedan v 24.

Så man kan ju säga att det är normalt, inte är det något du behöver vara orolig över. 

• elviraa

Okej. Ja vårt barn ligger med huvudet neråt. Så då är det väl de som trycker på då.
    Tack för svar :) Man blir ju lite nojjig!!

• Elin 79

Är idag i vecka 37+3 med mitt tredje barn. Känner av samma tryck som du beskriver varje gång jag går och lämnar/hämtar barnen på dagis, även om det bara är några minuters promenad.
    Känner mig inte orolig över detta för det tydligaste minnet jag har från tidigare förlossningar är att när det väl startar så är det ingen tvekan om att det kommit igång =)

• Aaglars
    Elin 79 skrev 2011-12-13 12:10:38 följande:

Känner mig inte orolig över detta för det tydligaste minnet jag har från tidigare förlossningar är att när det väl startar så är det ingen tvekan om att det kommit igång =)

Absolut!!!
Svar på tråden Vecka 37, har tryck i underlivet & känns som bebis ska komma.