Ni som är separerade och har en förälder som inte bryr sig!
Jag och mina barns pappa är separerade. Jag och x:et är väl rätt bra vänner. Vi umgås ju inte om det inte gäller barnen men vi är inte ovänner eller så och vi kan snacka på telefon om andra saker än barnen då och då. Vi är båda överens när det gäller separationen och egentligen har det aldrig varit några stora problem i skilsmässan utan bara små praktiska saker som varit lite svårt.
Det är bara EN sak som jag har så svårt för. Det var säkert så när vi bodde ihop också men då tänker man inte så mycket på det för då blir det inte lika tydligt men deras pappa är inte ett dugg intresserade av att ha sina barn han säger att han är det och har dem några timmar varje vecka. Detta följer han MEN han följer ALDRIG med på barnens idrotter, avslutningar på skolor, utvecklingssamtal, läkartider, uppvisningar mm mm. ALDRIG
Jag blir så besviken på nåt sätt. Förut så har jag alltid försökt "övertala" honom att komma men nu känner jag att jag skiter i det. Är han inte mer intresserad så är det ju hans förlust, men jag känner mig så ensam i detta. Känns som "alla andra" antingen är gifta eller så har de en separation där pappan och mamman har dem varannan vecka och de är lika engagerade båda föräldrarna.
Jag känner mig så ensam, samtidigt som jag vet att jag och barnen kommer få en stark relation av detta, men jag blir så ledsen för barnens skull...klart de vill ha sin pappa med! De vill ju visa saker de gör för sin pappa lika väl som sin mamma!
Någon mer som har det såhär? Någon som haft det såhär och kan komma med några uppmuntrande ord? Vad fick de för relation senare, föräldern som inte var så närvarande och barnet?