• jossefin88

Barn på dagis om man själv är sjuk?

Som rubriken lyder, får man ha sitt barn på dagis ordinarie tid om man själv är sjuk?

• Svar på tråden Barn på dagis om man själv är sjuk?
  • 071001

Här har då föräldrarna det (Stockholms kommun).

• pigglet

Ja, bara det inte är magsjuka så ska det väl inte vara några problem.

• solskina

Dom ska vara på dagis om man är sjukskriven. Klarar man av sina barn, är man inte sjuk nog att inte arbeta, så ser försäkringskassan på det.
    Men det är väl självklart att man får ha sina barn hemma om man inte orkar iväg med dom. 

• Sodaspring

Här där vi bor får de gå 6 timmar om dagen om förälder är sjuk.

ღAnthony jan 06ღKian nov 07ღTexas nov 11ღ
  • jossefin88
    mrsIce skrev 2011-12-12 21:41:09 följande:
    Vem skulle annars ta hand om ditt barn?
    Jag till ex.
  • pigglet
    solskina skrev 2011-12-12 21:43:46 följande:
    Dom ska vara på dagis om man är sjukskriven. Klarar man av sina barn, är man inte sjuk nog att inte arbeta, så ser försäkringskassan på det.
    Men det är väl självklart att man får ha sina barn hemma om man inte orkar iväg med dom. 
    Nja, beror ju på vad du är sjukskriven för. En granne är sjukskriven för social fobi, har varit så i flera år. Inga problem att ha barnen hemma. Eller om du är hemma pga smitta, då kan du förstås ha barnen hemma. Beror dels på orsaken till sjukskrivningen och dels på vilket yrke du har.
  • mrsIce

Jossefin: men du är ju såpass sjuk att du inte kan arbeta, då klarar du väl inte av att vara hemma med dina/ditt barn hela dagen, kvällen och natten? I sådana fall borde du ju rimligtvis klara av att jobba oxå?

• 071001

Den dagen jag är hemma från jobbet pga sjukdom är jag inte i stånd att ta hand om Siri en hel dag. Har inte hänt på de tre åren jag jobbat sen hon kom dock.

Svar på tråden Barn på dagis om man själv är sjuk?