ska flytta till helsingborg och är rädd som fan
Hejsan!
Jag är en 19 årig tjej som är sambo med min pojkvän (22 år) sedan 1 år tillbaka. Vi bor i en lägenhet på en ort där vi bott sedan vi var små. Under vår tid tillsammans har vi semestrat ett x antal gånger i Helsingborg. Vi är där så fort vi får chansen. Vi fullkomligt älskar staden, och vi bestämde oss för 2 år sedan att i Helsingborg SKA vi bo. Vi har länge sökt jobb i helsingborg och nu idag ringde de och frågade om sambon ville komma ner på intervju och vips. Vi har fått jobb! Lägenhet är inga problem för det är på g också...
Men nu till saken:
Både jag och sambon är jätterädda inför flytten. Vi känner att vi vill mer än någonting bo där. Men samtigit är vi skiträdda.
Här där vi bor nu har vi som sagt bott sedan vi var små. Vi har släkt, familj och vänner här. Vi är trygga här. Men samtidigt trivs vi inte här. Vi bor i en by med lite befolkning, skit snack cirkulerar och vi är trötta på att bo här.
Men varför känner vi oss så rädda nu, när detta är vår dröm? Vi har pratat och så om det och vi ska flytta ner där, men samtidigt är det en oro. Tänk så skiter ekonomin sig? tänk så klarar vi inte det? Men gör vi inte det så kommer vi ångra oss. Trivs vi inte kan vi flytta tillbaka.
Är det någon annan som känt såhär inför en flytt?
Tacksam för svar!