• Anonym (rädd)

ska flytta till helsingborg och är rädd som fan

Hejsan!

Jag är en 19 årig tjej som är sambo med min pojkvän (22 år) sedan 1 år tillbaka. Vi bor i en lägenhet på en ort där vi bott sedan vi var små. Under vår tid tillsammans har vi semestrat ett x antal gånger i Helsingborg. Vi är där så fort vi får chansen. Vi fullkomligt älskar staden, och vi bestämde oss för 2 år sedan att i Helsingborg SKA vi bo. Vi har länge sökt jobb i helsingborg och nu idag ringde de och frågade om sambon ville komma ner på intervju och vips. Vi har fått jobb! Lägenhet är inga problem för det är på g också...

Men nu till saken:

Både jag och sambon är jätterädda inför flytten. Vi känner att vi vill mer än någonting bo där. Men samtigit är vi skiträdda.

Här där vi bor nu har vi som sagt bott sedan vi var små. Vi har släkt, familj och vänner här. Vi är trygga här. Men samtidigt trivs vi inte här. Vi bor i en by med lite befolkning, skit snack cirkulerar och vi är trötta på att bo här.

Men varför känner vi oss så rädda nu, när detta är vår dröm? Vi har pratat och så om det och vi ska flytta ner där, men samtidigt är det en oro. Tänk så skiter ekonomin sig? tänk så klarar vi inte det? Men gör vi inte det så kommer vi ångra oss. Trivs vi inte kan vi flytta tillbaka.

Är det någon annan som känt såhär inför en flytt?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden ska flytta till helsingborg och är rädd som fan
  • Miss P71

Det kommer säkert att gå super bra..man bruka ju vara lite rädd när man ska göra stora förändringar i sitt liv.. ni kommer med all säkerhet att träffa nya vänner där i HBG... kan hålla med dig om att det e liten mysig stad... lycka till!!!

• Glimra

Vi har precis flyttat ifrån Helsingborg och börjat om på nytt i en stad där vi inte kände en kotte. Jag känner igen mig i det du skriver!

Skicka gärna ett meddelande till mig så vi kan skriva mer privat till varandra.

• Anonym

Jag flyttade hemmifrån som 16åring, och kan nog säga att jag också var rädd! flyttade ca 10timmar resa hemmifrån med buss och båt.  Men jag tror jag va mer nervös än rädd, över hur det skulle bli och sådär, men det visade sig vara bra, har jag dock flyttat hem till min hemort igen är 20 nu. Men längtar fortfarande tillbaks till alla vänner ja träffade där :) Du ska se att de löser sig! ni är ju inte tvingade till att bo där resten av era liv bara för att ni flyttar nu! tänk iställe, att ni provar ett halv år o ser om de funkar :) funkar de bra kan ni prova längre tid ;) o flytta om ni inte alls trivs där :) Lycka till!

• Anonym (rädd)

ja, det är läskigt på något sätt. Det är ju en stor förändring som du säger. Jag börjar liksom intala med själv att "jag har ju det bra här jag är" och t.ex. "Vad ska jag göra i den stora staden jag vet ju var jag har allt är". Men samtidigt känner jag att "i den är orten ska inte mina barn växa upp" jag vill utforska, kolla runt och känna efter var jag vill bo i framtiden.

Åh, jag älskar staden fullkomligt,råå, centrum, "närheten till friheten".  Ja, allting har sin charm där. Men samtidigt så känner vi att vi är trygga här. Men jag vet ju självklart, att tryggeheten där kommer när man väl bor där. Det är ju någonting man får bygga upp helt enkelt.

Vi har bestämt att vi ska våga och chansa. Trivs vi inte kan vi ju trots allt flytta tillbaka!

Svar på tråden ska flytta till helsingborg och är rädd som fan