• Anonym (hemlisen)

Täppt näsa, gravsymtom??

Hej FL-medlemmar :)

Jag ville bara höra om täppt näsa varit ett graviditetssymtom för er? Hur tidigt i graviditeten kom denna täppta näsa i så fall?

Har inte fått mens (miniblödning endast), men får inget Plus BIM+10....har inte testat på 14 dagar nu. Förutom denna täppta näsa är magen konstig, bubblig, stenhård emellanåt, jag är slö,trött osv. Hade svagt illamående tidigare nångång om dagen....

Tänkte bara höra om denna täppta näsa i alla fall :)

• Svar på tråden Täppt näsa, gravsymtom??
  • Sweetie  84

Om täppt näsa är ett gravsyntom så är jag gravid jämt

• Anonym (hemlisen)

Hahaha :D Men jag är aldrig det, tvärt allergisk känns långt borta!

• gravid

Jag va täppt båda gånger jag va gravid!!
    Många är det..:)

• Anonym (hemlisen)

Säger du det? Asså jag är ju aldrig täppt i vanliga fall. Därför blev jag fundersam...men men...får se :)

När börja nästäppan då?

• Emriella

Jag har blivit mer täppt i och med varje graviditet. ( s st )  Fick många olika sorters avsvällande mediciner men inget mer än vanlig nässpray hjälpte. Beror på svullna slemhinnor, men jag tror att det brukar komma en bit in i graviditeten.

• Anonym

Du är på bim+10 nu o har inte testat på 14 dagar??

• Anonym (hemlisen)
    Anonym skrev 2011-12-12 22:34:39 följande:
    Du är på bim+10 nu o har inte testat på 14 dagar??

Nej, tog sista testet på BIM+10 och det var negativt. Har inte testat sedan dess, ca 14 dagar sedan. Oklart, men så menade jag :)

• Anonym
    Anonym (hemlisen) skrev 2011-12-12 22:40:16 följande:

Nej, tog sista testet på BIM+10 och det var negativt. Har inte testat sedan dess, ca 14 dagar sedan. Oklart, men så menade jag :)

Ah. Men då låter det ju inte som om du är gravid? Testa nu o se om du hade lågt med hcg i början. Det kan ju vara så att du inte hade äl?
  • Anonym (hemlisen)

Vet att jag hade ÄL. Både positiva test + alla mina kroppsliga symtom som jag alltid har när jag får ÄL...stämmer alltid, får alltid mens 12 dagar efteråt att ÄL-flytningarna försvunnit och bröstvårtorna börjat ömma galet mycket, den här gången ingen mens. Fick nån dag efter BIM miniblödningar,ytterst små. Trodde jag var gravid, testade men minus...började fundera nu till veckan igen då nästäppan verkligen är störande!

MEN givetvis behöver det inte vara nåt, det vet ju jag också. Bara att testa för att få veta. Tänkte bara kolla om nån haft täppt näsa under sin graviditet.

• mzmaa

Min nästäppa har precis släppt och väntar mitt andra barn. Det var samma med min första :)

Thindra 100629 -v- BF 120614 -v-
  • spillerkiller

En av mina kollegor misstänkte att jag var gravid eftersom jag klagade på nästäppa fast jag inte var förkyld. 2 veckor senare visade det  sig att jag var gravid. 

• Anonym (hemlisen)
    spillerkiller skrev 2011-12-12 23:06:35 följande:
    En av mina kollegor misstänkte att jag var gravid eftersom jag klagade på nästäppa fast jag inte var förkyld. 2 veckor senare visade det  sig att jag var gravid. 
    Vilken överraskning :D
  • Anonym (nästäppan)

lätt nästäppa var också ett av mina symtom.

Jag plussade inte heller för ens BIM+14

Tyvärr slutade det i MF i vecka 6-7

• Anonym (hemlisen)
    Anonym (nästäppan) skrev 2011-12-12 23:20:03 följande:
    lätt nästäppa var också ett av mina symtom.

Jag plussade inte heller för ens BIM+14

Tyvärr slutade det i MF i vecka 6-7
    nej så tråkigt :(

Jag kanske skulle kunna plussa nu, har som sagt inte testat sedan BIM+10 som sagt och denna nästäppa blir värre. Från början var det bara kvällstid och nattetid då jag låg ner...nu dygnet runt.! Oftast bara i ett näshål,men ibland i båda.!

Ska till gyn på fredag och göra vaginalt ultraljud för att kolla igenom allt...lär väl märkas då om inte annat om det ligger och gror något där inne :-P
Svar på tråden Täppt näsa, gravsymtom??