Jag var i Rom i oktober och längtar redan tillbaka till nästa gång!!! Jag bodde däremot inte inne Rom utan i Ciampino då mitt flyg gick så himla tidigt på morgonen så jag vet inget om hotellen inne i Rom.
Jag vill däremot tipsa om Resfebers "Top Secret" kampanjer, där kan du boka lyxhotell till ett RIKTIGT bra pris. Jag kollade i förrgår och man kunde då boka ett hotell på toppen av spanska trappan i januari för 2700:- 3 nätter i Deluxe rum. Jag gissar eftersom det bara finns ett lyxhotell på spanska trappans topp att det borde vara Hotell Hassler och en koll i deras prislista för samma rum samma datum var 14000 :-
Om du går in på resfeber och väljer Hotell så kan du söka på Rom och välja klassifieringar. Top Secret har en egen kategori, man vet inte på förhand vilket hotell det är men det är alltid 4-5-stjärnigt och du kan se vart det ligger osv. Här får man vara snabb för erbjudandet tar snabbt slut.
Sedan kan du naturligtvis välja ett helt vanligt hotell också ;)
När det gäller frukosten så ska du vara medveten om att Italienare inte äter frukost så du ska inte förvänta dig mer än fantastiskt gott espresso och en inplastad croissant, då blir allt utöver det en glad överraskning!