• Anonym (Nattmamma)

Min 1,5 åriga dotter sover dålig..

Hej! Min dotter är 1,5 år och på några veckor så har börjat sova dålig på nätterna. Hon kan vakna flera ggr på natten och gnäller. Jag brukar ge henne nappen, och hon sover vidare, men efter nån timme så kan hon vakna igen. Hon sover i sitt eget rum, och det har gjort i snart 1,5 månad. Vi försöker vänja henne vid sin nya säng så tidig pga jag är gravid till andra barnet, och att jag kommer föda i februari. Kan det vara kanske därför hon vaknar pch gnäller på nätterna, för att hon känner sig ensam.? Vi gör allt så att hon inte ska göra det. Håller henne sällskap tills hon somnar, eller lägger oss bredvid henne när vi nattar henne. Ger henne så mycket tröst och trygghet som möjligt. Kommer det att bli bättre med tiden? Ibland tar vi henne upp och lägger henne bredvid oss i våran säng, och då kan hon sova bra utan att vakna. Vi tror hon vill ha vår sällskap och sova med oss.. Min dotter har inte börjat på förskola än, så hon blir inte så tillräckligt trött på kvällarna heller. Vad kan vi göra så hon kan sova bättre på nätterna? Jag tycker synd om henne, att hon inte kan slappna av och bara sova. Hon har gått igenom sjukhus besök pga urinvägsinfektion, och har blivit så rädd av främmande sjuksystrar som ville bara ta blodprov hela tiden. Kan det ha påverkat henne lite? Jag skulle bli så tacksam för svar. Hoppas du svarar. Tack på förhand!

• Svar på tråden Min 1,5 åriga dotter sover dålig..
  • Anonym (Nattmamma)

Puffar

Svar på tråden Min 1,5 åriga dotter sover dålig..