• Super blondinen

Funderar på att köpa ett Renskinn / Renfäll att ha i vagnen

Hej alla jag sitter och funderar på att köpa en Renfäll att ge till min syster som ska få barn som hon kan ha i vagnen.
    Vad tror ni om det?
    Tror ni det blir varmt o gott? 
    Har ni testat eller har det?
    Vad tyckte ni i så fall?   

• Svar på tråden Funderar på att köpa ett Renskinn / Renfäll att ha i vagnen
  • Stårschan

Renskinn är väldigt varma och goa, men de har en stor nackdel jämfört med fårskinn, och det är att de släpper ganska mycket hår. Men jag skulle ha blivit jätteglad åt att få en renfäll till vagnen! (Eller till kommande skoterutflykter och pimpelturer, eller bara fikande i en snödriva i aprilsolen!)

På korståg för bondförnuftets bevarande!
  • kixan

Min erfarenhet av renskinn är att de hårar så himla mycket, men jag vet inte om vi alltid råkade ut för dåliga skinn eller om det är så generellt.
    Lammfällar är ju annars klassiska till vagnen och hårar inte.

A -03, F -05, V -10
  • Krake

Har också fått lära mig att de fäller väldigt mycket.

Moster, inte monster.
  • cloudberry79

Gör inte det! De hårar nåt så in i förbannelsen mycket! Inte kul när bebisen har renhår i näsan, i munnen, i ögonen etc. Lammskinn är mycket bättre till vagnen, renfäll passar bra som sittunderlag, men inte att ligga på för ett litet barn. (Vi har två renfällar, men använder dem uteslutande istället för sittunderlag när vi är på utflykter under vårvintern).

If you love me - please don't feed me!
  • Die Mutter

Vi har ett och älskar det. Lite större än fårfällen så passar bättre till sittvagn och pulka än det gjorde i liggvagn. Så köp ett så litet renskinn ni kan hitta i så fall,.. Visst fäller det en del hår, men håren är så stora att de i princip faller från kläderna av sig självt. Jag tycker bättre om det än om fårfällen - eftersom renfällen inte luktar (och sprider lukten till kläderna) FÅR så fort det blir lite fuktigt ute Men se till att de tar in och torkar fällen ordentligt om den blir fuktig annars lossnar håren än mer (om det är berett vilket jag gissar man vill ha annars är det ju väldigt hårt och klumpigt).

• cloudberry79

Som tillägg luktar våra renfällar vedervärdigt när de blir fuktiga, precis som fårfällen, men ska de ligga i en vagn så blir de ju inte särskilt blöta.

If you love me - please don't feed me!
  • Amlin

Vilken bra idé. Vi har en renfäll, den borde ju kanske funka i tvillingvagnen när vi flyttar till nordligare
    breddgrader! Om inte åkpåsarna räcker tänker jag.

• Die Mutter
    cloudberry79 skrev 2011-12-13 10:29:02 följande:
    Som tillägg luktar våra renfällar vedervärdigt när de blir fuktiga, precis som fårfällen, men ska de ligga i en vagn så blir de ju inte särskilt blöta.
    Oj, vad konstigt, vårt luktar i princip ingenting, är det jag gillar så mycket. Kanske beror på beredningen hur den är gjord? Fast sen aaaavskyr jag fårlukten så jämför ju med den också Men det är sant att de ju inte "ska" bli spec fuktiga, de är ju i vagnen som sagt..
Svar på tråden Funderar på att köpa ett Renskinn / Renfäll att ha i vagnen