Värmer ni samma mat 2 ggr??
Min son krånglar med maten dom senaste veckorna, har alltid ätit bra tidigare. Han vägrar äta vissa måltider. Idag har han ätit frukost, välling och macka kl 7 (det mesta av mackan hamnar på golvet). Lite yoghurt med frukt till mellis runt 10 sen fick han lunch runt 12.30, hans favvomat dessutom men han vägrade ta en enda sked. Han är inte sjuk och är glad och pigg för övrigt. Busar för fullt i sitt rum just nu! (-:
Hade en kompis här på lunch med barn i samma ålder och jag beklagade mig för henne om det här och sa att det är så trist att behöva slänga mat var och varannan dag. Hade lagat lax, potatis och broccoli till honom. Då sa hon varför ska du slänga, ge den maten till honom lite senare. Men jag har ju värmt maten och jag värmer aldrig mat två ggr, inte till mig själv och inte till sonen. Vet inte exakt varför, har för mig att det inte är bra bara.
Hur som helst, hon sa att hon ofta gör så. Då blir jag nyfiken hur gör ni andra???
En annan fråga jag kom på nu till er som har barn som har krånglat med mat. Min son är 1 år, 2 månader och enligt bvc är det dumt att erbjuda annan mat eller bara något annat som smörgås, frukt osv när han vägrar äta den maten han blivit erbjuden. Bvc sköterskan tyckte att han skulle få vänta till nästa måltid då, möjligtvis att han skulle få nästa måltid lite tidigare än vanligt. Men det känns så dumt att låta honom vara utan mat så länge.. Vad säger ni om det?