• MrsTM

Stora saker, köpa nytt eller begagnat?

Jag kan komma på sex stora inköp till bebisen, fylla gärna på med saker som jag glömt!

1. Vagn - köper ny av säkerhetsskäl
    2. Bilbarnstol - köper ny av säkerhetsskäl
    3. Spjälsäng - OK att köpa begagnad?
    4. Babybjörn - köper begagnad
    5. Babygym - köper begagnat
    6. Babysitter - köper begagnat

Vad har jag glömt och hur resonerade ni i diskussionen nytt kontra begagnat?

• Svar på tråden Stora saker, köpa nytt eller begagnat?
  • MrsTM

Skötbord kom jag på nu också!

Stommen kan man väl köpa begagnad och fylla på med ny madrass och klädsel?

• Stårschan

Varför inte köpa allt begagnat?

På korståg för bondförnuftets bevarande!
  • Ruggugglan

Ja, allt är väl okej att köpa begagnat?

• SilverEmma

Vi köpte allt begagnat. Eller...babyskyddet köpte vi faktiskt nytt för att det begagnade vi köpte visade sig inte passa i vår bil och vi hade inte tid att vänta på att en passande skulle dyka upp på blocket. (testade inte förrän dagen innan hon föddes...smart)

• principessan

När jag fick barn köpte jag allt nytt.... Det ångrar jag idag! vagn tycker jag absolut att man ska kolla på blocket!! Priset går ner sjukt mycket och liggdelen är knappt använd. Man behöver ju inte köpa den första man kollar på! Men många har just vagn som statussymbol och använder den väldigt sparsamt/pedantiskt.

• Mumin80

Allt utom babyskydd skulle jag kunna köpa begagnat (Babysitter och vagn fick vi nya i present, allt annat fick vi begagnat eller köpte begagnat till dottern). 

• Coyote

Litar du på den du köper bilstolen av och stolen inte är för gammal kan du köpa den också begagnad. Men vad menar du med Babybjörn?

• Stårschan
    Coyote skrev 2011-12-13 14:07:50 följande:
    Litar du på den du köper bilstolen av och stolen inte är för gammal kan du köpa den också begagnad. Men vad menar du med Babybjörn?
    Det är ju bärselen man har för att bära barnet på magen.
    På korståg för bondförnuftets bevarande!
  • cloudberry79

Till sonen köpte vi mycket nytt, nu har jag lärt mig att det mesta kan köpas begagnat. Kan man köpa begagnad bil kan man köpa begagnad vagn, så får vi fler barn kommer vi köpa det mesta begagnat. Till exempel använde vi vår liggvagn i fem månader ungefär, var som ny när vi sålde hela vagnpaketet. Hade lätt kunnat användas till minst två-tre barn till. Babyskydd köper jag gärna begagnat om jag vet vem som haft det.

If you love me - please don't feed me!
  • MrsTM
    Coyote skrev 2011-12-13 14:07:50 följande:
    Bärsele brukar väl vara av märket babybjörn?
Svar på tråden Stora saker, köpa nytt eller begagnat?