• Anonym (***)

Tar du illa vid dig/blir sur om någon nekar din vänförfrågan på FB? Ärligt!

Fått flera vänförfrågningar på fb som jag nekar då jag endast har mina vänner jag umgås med/sådana jag inte vill tappa kontakten med. Jag har alltså inga arbetskompisar som jag inte umgås med privat, inga gamla vänner som jag tappat kontakten med osv. Jag vet att en del har flera hundra vänner, men jag vill inte behöva tänka på vad jag lägger upp utan har därför ett mindre gäng som jag faktiskt skriver med. Plus att jag även är lite privat av mig och känner mig olustig att ha massor med folk som bara snokar för att sedan kunna säga, "Jag läste på facebook..."
    Nu var det en person, som berättade hur denne tog illa vid sig över att jag nekade dennes vänförfrågan och min förklaring dög tydligen inte. (Visste inte att folk tog FB på så blodigt allvar).
    Så hur är det med dig, tar du illa vid dig om någon nekar din vänförfrågan? Förvånad

• Svar på tråden Tar du illa vid dig/blir sur om någon nekar din vänförfrågan på FB? Ärligt!
  • SilverEmma

Inte ett dugg, men det är väldigt sällan jag lägger till någon själv. Nekar de flesta numera då de jag umgås med och/eller vill ha på FB redan finns i min vännerlista.

• Bambi07

Helt ärligt, ja, det gör jag. Hade en arbetskamrat nekat mig hade jag tagit det personligt. Jag lägger inte till alla jag har träffat utan de jag träffar regelbundet. Men hade du förklarat det så som du gjort här så hade jag inte tagit illa upp.

• Selma1966

Jag nekar också folk numera. Har även rensat befintlig lista på folk som inte är aktiva och kollegor som jag i efterhand har insett knappast är intresserad av mina uppdateringar om familjeaktiviteter. Därför bryr jag mig heller inte om andra nekar mig. Snarare är jag ibland förvånad över vilka som tror sig vara "min vän". Avlägsna kollegor, styrelsemedlemmar, kunder etc, nej tack.

• Anonym (Träffad)

Jag har typ 3 som inte svarat ja på vänförfrågan och ja,det gör mig ledsen. Speciellt den ena,min gamla pojkvän för vi skiljdes som goda vänner och jag förstår inte alls varför han inte svarat ja. Värre är dock att precis alla inte svarar på meddelanden utom en enda! Just därför har jag tröttnat på F.b,jag ville ha det som en möjlighet att verkligen ha kontakt med gamla vänner,men de verkar inte vilja... Eviga inlägg om deras kaffe -och städvanor vilket inte intresserar mig ett jota!

• Polly S

eftersom jag bara har vänner på facebook så skulle jag bli sårad ja.
    varför skulle jag duga IRL men inte där?

• Aoife
    Polly S skrev 2011-12-13 16:00:41 följande:
    Det här skriver jag under på.
    Den som skrattar sist tänker långsamt.
  • Anonym (***)
    Polly S skrev 2011-12-13 16:00:41 följande:
    Ja det förstår jag.
    Men det blir lite trixigt också det där (haha trodde aldrg fb skulle bli ett så stort problem?!) om man accepterar en förfrågan från en avlägsen bekant och så nekar man en annan som man har liknande relation till. DÅ kan jag förstå om man känner sig dissad men nu vill jag ha de "närmsta" och de som jag faktiskt VILL hålla kontakten med. Sedan erkänner jag att jag har lagt till en person jag inte känner, men av en anledning. Känns jobbigt om folk börjar göra det till en "grej" och man måste förklara sig. Sen är det inte hela världen, jag kan ju lägga till den här personen, men jag är ganska säker på att det blir en dominoeffekt och då undrar nästa varför jag inte vill och nästa. And so on.
  • Polly S
    Anonym (***) skrev 2011-12-13 16:12:02 följande:
    Ja det förstår jag.
    Men det blir lite trixigt också det där (haha trodde aldrg fb skulle bli ett så stort problem?!) om man accepterar en förfrågan från en avlägsen bekant och så nekar man en annan som man har liknande relation till. DÅ kan jag förstå om man känner sig dissad men nu vill jag ha de "närmsta" och de som jag faktiskt VILL hålla kontakten med. Sedan erkänner jag att jag har lagt till en person jag inte känner, men av en anledning. Känns jobbigt om folk börjar göra det till en "grej" och man måste förklara sig. Sen är det inte hela världen, jag kan ju lägga till den här personen, men jag är ganska säker på att det blir en dominoeffekt och då undrar nästa varför jag inte vill och nästa. And so on.
    ja, det kan säkert bli en massa nya "relationsproblem" pga facebook, inte minst för att folk tror att man verkligen är vän fast man egentligen bara är fb-vän...
  • Anonym (***)
    Polly S skrev 2011-12-13 16:14:01 följande:
    ja, det kan säkert bli en massa nya "relationsproblem" pga facebook, inte minst för att folk tror att man verkligen är vän fast man egentligen bara är fb-vän...
    Men folk vill ju BARA ha massor med vänner (som de inte egentligen känner) på fb för att kunna snoka eftersom de flesta har låsta sidor.
    Jag är kanske löjlig som vill hålla mig "privat" och detta är verkligen ett i-landsproblem, i know, men det känns jobbigt om folk tror att jag inte tycker om dom för att jag inte har dom på fb! Skrikandes Jag har strejkat mot fb i flera år och nu när jag väl gjorde en så vill jag nästan bara ta bort den igen. Flört OMG, det finns liksom värre saker.
    Och varför VILL man ens bli vän med folk man inte skriver med/bryr sig om vad som händer i den personens liv?
Svar på tråden Tar du illa vid dig/blir sur om någon nekar din vänförfrågan på FB? Ärligt!