Skatteverket utreder folkbokföring, vad händer med BVC?
För att göra en kort historia lång så har jag flyttat med min son. Vi bodde tidigare 25 mil från hans pappa och bor nu 60 mil ifrån hans pappa, inget umgänge har skett mellan far och son på 2 ½ års tid (sonen är nu 4 år) eftersom pappan inte varit/är intresserad så därför valde jag att flytta när jag fick ett bra jobberbjudande.
Vi har dock gemensam vårdnad och då jag inte har fått tag i pappan på 10 månaders tid så kunde jag inte heller be om hans underskrift för att sonen ska folkbokföras här. Detta har resulterat i att Skatteverket just nu inväntar hans underskrift alternativt att han motsäger sig flytten, jag är övertygad om att han gör det sistnämnda.
Jag förstår att sonen, om han blir akut sjuk, har rätt till vård även här trots att han inte står skriven i vår nya stad. Men hur blir det med BVC? Kan jag få honom inskriven där och få hans journaler skickade till nya BVC eller måste jag invänta Skatteverkets beslut och folkbokföringen? (Min son kommer givetvis skrivas hos mig då han har varit folkbokförd med mig sedan födseln och inte sovit hos sin far sedan juli 2009)