djevojka skrev 2011-12-13 21:41:09 följande:
Min väninna föddes och växte upp i Kiruna. Hon flyttade därifrån när hon var 28, och hon säger att det finns ingen tråkigare stad... HON säger att folk är trångsynta, rasistiska (eller rättare sagt smygrasister hemma i furuköket) och tråkiga.... Hon säger dock att det är otroligt vackert där. Men som sagt, ej mina ord. För bara vidare budskapet:)
Trist att din väninna upplever oss Kirunabor som trångsynta, rasistiska och tråkiga. För så är det absolut inte, vilket jag känner att jag måste påpeka.
Anonym (mmm) skrev 2011-12-13 22:21:24 följande:
Min vännina har bott där flyttade därifrån var latino helsvensk enligt mig men är ju lation med mörkt hår och mörka ögon och lite mörkare färg på huden.
Hon fick höra av sina "vänner" "kollegor" på skämt ofta svartskalle,
Undra vad hon arbetade på för plats, tycker själv det är helt absurt att folk kallar folk svartskalle oavsett om det är skämt eller inte. Jag själv trivs otroligt bra på mitt arbetsställe och vi är verkligen en mix av anställda, finskar, iranier, muslimer, vietnameser och araber. Skulle absolut inte tolerera att folk säger svartskalle till någon av mina arbetskollegor. Mycket trist att hon fick utstå det :(