• therreh

täcker drulleförsäkring trasiga glasögon?!

såg imorse när jag steg upp att min snart två åringa dotter har fördärvat mina glasögon som jag bara haft i tre mån! :( ena bågen är böjd + att det släppt lite från trådgarnityren. nån som vet om drulleförsäkringen täcker det?

• Svar på tråden täcker drulleförsäkring trasiga glasögon?!
  • Signatur

Ring och hör med försäkringsbolaget.

• Mickis74

Det borde den väl göra...........vet att våran drulleförsäkring täcker sånt i alla fall.

• therreh

nån som då vet vad självrisken är på?

• therreh

nån som då vet vad självrisken är på?

• Mickis74

Olika beroende på försäkring kanske........vi har 1200 eller 1500.

• Signatur

Brukar vara på 1000kr, men det varierar från bolag till bolag. Fick du inte någon extra försäkring de första månaderna från optikern? Det brukar betala självrisken i så fall,

• therreh

signatur -> hrm, ingen aning. tror inte det. eller alltså, han sa att det är ett års garanti..

• narie24

Låter som om de inte pajat totalt. Ibland brukar de vara justa på den optikern man köpt dem och fixa det gratis. Ring och hör!

• MaSo

Jobbar på Folksam och drulleförsäkringen SKA täcka sådana saker! Annars är det ju ingen drulleförsäkring.. Men tänk på att du har självrisk, så jag håller med narie24..

• therreh

okey. tack för era svar. har lagt upp en bild i barnkammaren så ni får se på mina fördärvade glasögon.. men jobbigt är ju att optikern bara e har torsdagar o jag måste ju lämna in dom då till honom så han kan skiocka dom vidare :S

Svar på tråden täcker drulleförsäkring trasiga glasögon?!