Vänner på nätet?
Finns det någon svensk internetsida där man kan komma i kontakt med andra? Inte där man "måste" träffas (som aktivitetssidor) utan där man kan chatta med varandra mer.
Finns det någon svensk internetsida där man kan komma i kontakt med andra? Inte där man "måste" träffas (som aktivitetssidor) utan där man kan chatta med varandra mer.
Facebook?
Ungefär 1/3-del av dom jag är vän med där (har ca 500 vänner) är folk som jag aldrig träffat eller ens känner men som jag kommit i samspråk med på olika sätt just ute på Facebook - som tex via olika spel, vi kanske är fan av samma artist, medverkar i samma köp & sälj-grupp osv osv...
Den här sidan Det är skitenkelt att avgränsa en tråd för det umgänge nan söker. Nackdelen är väl att majoriteten här är kvinnor i fertil ålder så vill man komma i kontakt med andra grupper kanske det inte är bästa sidan. Jag har fått vänner för livet genom den här sidan
De flesta har som jag haft svårt att få barn, men nu när vi äntligen har fått barn har jag hittat föräldrar på min ort att umgås med. Jag tror tricket är att vara ganska aktiv i trådarna. Svara och kommentera mycket, dra igång en fikalista i tråden. Det är nog så jag har gjort. Å andra sidan har jag varit medlem här sen 2007 så många trådar har runnit ut i sanden också.
Testat olika brevvännssidor? Finns ju många där som man också bara kan byta mailadresser med och lägga till på MSN.
Jag hittade några den vägen som jag idag har kontakt med via Skype
Annars är väl tipset att googla upp några sajter som är knuten till något intresse eller nån hobby - såna sajter brukar ju alltid ha nån form av chattmöjlighet eller forum där man kan knyta nya kontakter.