• Anonym (TS)

Gråvit avföring??

Min avföring är gråvit och extremt rinnig, vad kan det bero på? Jag har haft lös avföring länge nu och den har sakta ändrat färg från normal till ljus till gul till gråvit. Jag har inte gulsot så mycket vet jag. Men vad kan dert vara då? Hittar ingen riktig info om sånt! Nån som vet?

• Svar på tråden Gråvit avföring??
  • mariabj

Jag fick grå/vit eller kittfärgad (som läkaren kallade det) efter mina gallstensanfall.

• Anonym (TS)

Hur märker man av gallsten då?

• Anonym

när man har problem med gallan kan man få kittfärgad avföring. Gallan märker man av bla på magsmärtor, illamående, halsbränna...lite olika

• mariabj

Gör ont som helvete..... det märker du.. jag lovar.

• Anonym (TS)

Ok då är det inte gallsten då!

• Anonym (TS)

På vilket vis med levern då? Jag menar vad exakt är det då?

• marina81

Man får kittfärgad avföring vid gallbesvär (utbildar mig till sjuksköterska.) Uppsök sjukvården för att få hjälp.

• Anonym (TS)

Marina81 Men jag har ju inte ont! Kan det vara något annat med gallan då än just gallsten kke?

• Anonym

kan som koviktare säger även vara levern...men ring sjukvårdsupplysningen och hör...

• Anonym (TS)

Nu har jag ringt sjukvårdsupplysningen! Fick inte så mycket utav det samtalet han rekomenderade bara att jag ska gå till läkaren. Men jag väntar över helgen och ser hur det ser ut då! Min läkare har skickat iväg en remiss till en koloscopi i ett annat syfte så om inget annat så borde ju den utvisa om det är nått fel i själva tarmen antar jag!

Men tack för alla svar! Jag ska försöka att inte oroa mig så mycket jag menar det kke inte är så illa efter helgen!

Kramar TS

• Anonym

I samband med att jag hade gallstensanfall vid ett tillfälle så hade jag kittfärgad avföring. Det gick över sen igen efter någon dag. Om du nu skulle ha gallsten men inte är besvärad av det (behöver inte märkas mer än att det kan mola uppe under höger revbensbåge tex när man ätit fet mat) så lever man bara som vanligt. Ett riktigt anfall gör jätteont med kramper där så det skulle du märka men har man bara nån sten som inte täpper till så märker man det inte. Den vita färgen kommer av att gallan inte färgat avföringen brun kan man säga, pga att tex en sten täppt utförsgången för gallan ut i tolvfingertarmen.

Svar på tråden Gråvit avföring??