• BabyJia

Har köpt eget domännamn

Igår köpte jag ett eget domännamn på Binero, då jag vill starta min alldeles egna blogg med mitt namn som adress. Jag ska få hjälp med utav en tjej som är duktig på att göra designers till wordpressbloggar. Jag har verkligen försökt och läsa på wordpress och jag har googlat, men har ändå ett litet frågetecken som jag hoppas någon här kan svara på:)

Går det att jag bara kopplar mitt domännamn till en gratisblogg på wordpress? Eller måste jag köpa till webhotell också? Jag vill ju  kunna ha gott om utrymme till bilder mm. Vad jag har förstått så kan man inte göra så mycket eget med bloggdesignen om man använder sig av gratisbloggen, utan då får man betala extra. Det kanske inte går att jag kan använda mig utav den designen som hon ska göra till mig då.

Lönar det sig att jag köper webhotell oxkså? 

• Svar på tråden Har köpt eget domännamn
  • Slats

vad ska du med webhotell till? köp ett wordpress-konto.

• Ekrlsn

Du kan inte ändra i koden om du inte köper wordpress, du kan endast välja en färdig mall och ändra bakgrund och header

• BabyJia

Men då tror jag nog att jag ska ta och fixa webhotell från Binero också. 

• chariots

Precis som ovan säger så får du köpa webbhotell och sen wordpress till det. Du kan dock koppla ditt domän till en blogg.se blogg.

Köper du ett wordpresskonto så får du en .se namn :)

Alexande 11.08.30 / Justababy.blogg.se
  • fiamiaria
    Ekrlsn skrev 2011-12-15 13:42:30 följande:
    Ja men även om du köper hos binero så måste du köpa wp också för att kunna ändra
    WP är gratis & det behöver man inte köpa! & köper du vebbhotell så är hotellutrymmet & domännamnet det du har årsavgift på.

men däremot om du använder dig av wordpress.com så kostar det
    Domän + mapping 17$
    Anpassa designen 30$
    xtra utrymme 15GB 50$
    (detta per år)

Har du väl fått installationen på ditt webbhotell så är den där & du har full frihet att styra över allting.

Man kan alltid börja på wp.com & känna efter om man vill, sen kör man egen installation. Enkelt att exportera & importera inläggen till den nya bloggen =)
Svar på tråden Har köpt eget domännamn