• Anonym

Normalt?

Hej hej!!

Jag och min samob har varit tillsammans i 6 år, och när vi blev tillsammans så var min sambo väldig tkärlekfull och gav mig närhet och bekräftelse och han ville ligga så fort jag ville. (Jag har mer behov av sex än vad han har) 
    Allt var frid och fröjd, så efter ca 6 månader in i förhållandet så var han hemma hos mig en helg och jag vill ju så klart mysa och ligga och så där, då säger han nä nu är smekmånaden över. Och efter det så har vi i stort sett haft sex var andra var tredje månaden. Ibland har det så klart blivit lite oftare och det har även gått längre tid mellan gångerna. 

Jag har ett stort bekräftelsebehov och vill att han visar att han vill leva med mig och att han älskar mig och allt det där. Han har inget som helst behov av vare sig närhet elller bekräftelse. Och defenitivt ingen som helst lust till att ligga eller bara ligg och hångla eller vara snuskig.  
    Och skulle jag inte tjata mig till sex ungefär var tredje månad så skulle vi aldrig ha sex.
    Han visar mig aldrig eller väldigt väldigt sällan bekräftelse eller närhet. När jag kommer och vill kramas så suckar han bara och hans armar hänger lite löst runt min kropp och jag känner starkt att han bara vill därifrån. Jag säger till honom allt i mellanåt att han måste skärpa sig vad gäller det här med att visa och säga och så där. Och då kan han skräpa till sig ett tag men sen trillar han tillbax igen.

I och med att han inte har något som helst behov av att få så har han ju heller inget behov av attt ge, gissar jag?? Men hur kan man leva ett liv utan att vilja ge eller ta emot närhet, sex, bekräftelse?? Måste inte människan i sig ha mänskilg kontakt för att överleva?? 

Många gånger så är jag på väg att ge upp, jag orkar inte tjata på honom att han ska visa att han vill ha mig. Och jag känner ju att han tänder på mig, så det är ju inte det. Om vi får till ett hångel så händer det grejer i byxorna på honom direkt, men då sliter han sig loss, istället för att go with the flow så att säga. Vad kan jag göra för attt han ska få ett behov av närhet?? Jag älskar att mysa i soffan, men gör det inte längre, jobbigt att höra hur han suckar för att jag är i vägen, eller att han inte rör vid mig när jag ligger brevid. Jag vill ha tillbax min Stefan som hade lite mer behov av närhet för 5- 5,5 år sedan.

Vad kan jag göra??

Mvh J            

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 22:37
    Är det inte meningen att man ska få ett svar på det man skriver här?

• Svar på tråden Normalt?
  • Gerd parterapeuten

Hej!

Det kan vara väldigt olika vilka behov av närhet man har. Varför behoven skiljer sig kan bero på många faktorer, personlighet och läggning men också hur man har lärt sig att få gehör för sina behov som liten. Om man vuxit upp med föräldrar som haft svårt att möta sina barns behov av närhet, kärlek, bekräftelse och känslomässig kontakt kan resultatet bli att man som vuxen undviker närhet. Om det skulle vara så för din sambo kan han ha nytta av att genom samtal förstå sig själv bättre. Det blir stora problem för er med era olika behov och det finns risk att detta kan bli en central konflikt som blir svår att lösa om ni inte kommer till rätta med den. Parterapi kan vara ett alternativ. Det hjälper inte att din sambo skärper sig om han känner sig pressad och det blir onaturligt för honom. Ni skall ta detta problem på allvar eftersom det inte brukar "gå över" eller "lösa sig" av sig självt. Sök hjälp om ni är rädda om er relation och villl satsa på att den skall hålla.

Hälsninga
    Gerd   

• Anonym

Tack så mycket för ditt svar!!

Vet inte om jag ska våga visa honom vad jag skrivit och du svarat, men får nog göra deet vid någo tillfälle så han fattar att det måste göras något. 

Svar på tråden Normalt?