Sanningen om Gömda! "Mia" har lurat alla, inklusive myndigheterna!
Alltså jag blir helt upprörd, har precis läst ut "Mia-sanningen om Gömda" och kan inte förstå hur jag kunde ha sympati för Mia där i, hon (och Liza Marklund) har ljugit om i princip allt! Var helt förtvivlad och arg när jag läste Gömda och Asyl, hur vårt samhälle inte kunde skydda den mordhotade familjen.
Men allt var en lögn, det fanns aldrig något hot mot Mia eller hennes barn!
I verkligheten är det Mia som är en fullblods-psykopat som rövar bort dottern, överger sin äldsta son utan att höra av sig, ljuger om "mannen med svarta ögonen", ljuger sig till skattebetalarnas pengar, manipulerar sin omgivning och är en allmänt äcklig, egoistisk och sjuk människa.
I själva verket är det hennes karl som är jagad efter att ha försökt köra ihjäl "mannen med de svarta ögonen" av ren svartsjuka. Mia väljer alltså att rymma med gärningsmannen, ljuga för myndigheter och säga att hon är förföljd och dödshotad och därmed överge äldsta sitt barn! Vad är det för en mor???
Hon har inte skyddat sina barn för fem öre, tvärtom gjort dem illa genom sitt egoistiska agerande och allt detta för en man (och sjuklig uppmärksamhet) och hon har VALT att gömma sig fast hon egentligen aldrig har behövt det!!!
Dessutom har hon och Liza Marklund ljugit om en kvinna i boken Asyl, de ljuger om att kvinnan driver en verksamhet för utsatta kvinnor och barn, att hon lurar till sig pengar och struntar i att skydda kvinnorna. Denna påhittade historia återkommer i Liza Marklunds bok "Paradiset".
Detta kom med i Expressen och kvinnan blev polisanmäld.
På riktigt blev hon rentvådd och det framkommer att hon själv haft en helvetes liv och lever gömd, hon har därefter skrivit sanningen i boken "Vingklippt".
Men Liza Marklund fortsätter ljuga och de enda som verkligen har skadat andra människor i denna historia är Mia och Liza Marklund. De är avskyvärda och jag kommer aldrig mer läsa Liza Marklunds böcker! Ett svin är vad hon är!