• Anonym

"Svenska säkra hem" har vi blivit lurade?

I söndags kom två killar och knackade dörr och sa att de pratade om brandsäkerheten de verkade kunna sitt och sa att de sålde ett bostadspaket med brandfilt,brandvarnare och en brandsläckare och sen 10års garanti alltså måste vi använda sakerna får vi nytt och faller trycket i brandsläckaren kommer de och byte ut en.
    Totalt skulle allt gå på 5000kr det här paketet och servicen och ska betalas av inom 36månader.

Men nu har jag börjat googla lite och kommer inte ens in på deras hemsida   www.sshem.se  och hittar på flashback(stavning?) att det är lurendrejeri, alltså att de är FÖR dyra men det står inget om nått annat än att de är dyra. sedan såg jag i nån dagstidning uppåt landet där de varnar för företaget.

Försöker ringa dit idag men de har tele tid mellan 8-11.

Vi ska både ringa och säga upp det här + skicka in ångerblancketen vi fick med rec brev. Vi har 14dagar ångerrätt på oss även enligt deras papper. hoppas hoppas det går att ångra...Annars är de skit!!! Vi var mitt uppe i matlagning, jag sjuk, två småttningar som sprang runt och lekte och mannen pratade med dem...

OM det nu går att säga upp ska de komma och hämta sakerna inom 3månaders tid. och att man INTE får skicka dem själv dit.

Nån som har erfaranhet eller hört nått om företaget??

• Svar på tråden "Svenska säkra hem" har vi blivit lurade?
  • Mandy1981

de knackar här oxå på med jämna mellanrum. tänk såhär. gör ALDRIG dörraffärer och säg nej tack på en gång. risken är för stor att det är tok med sånt.

• Little Ms Chatterbox

Kom en man till våra grannar för ett tag sen, jag hann varna dom. Sambon hade fått reda på jobbet att det var försäljare ute i vårt samhälle. Det var dyra brandförsäkringssaker den här försäljaren hade, summan 5000 nämndes här med. På vår gata bor det lite blandat med åldern men den här försäljaren stannade bara hos de som var pensionärer. 
    Vi bor i ett litet samhälle och Facebook uppdaterar alla med en gång som det är något lurt på gång.

Hör med brandförsvaret i er kommun, de kan sälja samma paket för mycket billigare peng. 

• Anonym

usch och fyy, kan man ångra sig tro?? att man kan använda sin ångerrätt och att det ska funka??
    måste ju va ett riktigt företag men med hutlösa överpriser? för det enda man sett är att de klagas på priset inget annat..

Men kommer aldrig aldrig mer köpa nått genom telefon eller dörrknacknings försäljning.

Jag har socialfobi och blir rädd att säga vad jag egentligen tycker när det är sånt här så när mannen frågade mig "vad tycker du..?"  så såg båda killarna och tittade på mig+mannen då blir jag sådär GAH! vad säger jag?! kan ju inte säga nej det är dyr känns inge bra som jag hade känslan av...  Utan säger istället "vet inte..det är väl bra..bestäm du.." varpå mannen bestämmer att vi kör..

• Anton Chigurh
    Jula

Optiskt brandvarnare                59 :-

Brandsläckare, 6 kg pulver
    tom vit eller svartlackerad      399 :-

Brandfilt                                     199 :-

Totalt                                           657 :-   

Och det var ändå dyrt, har sett 6 kg pulver för 199 kr och filten för 99 kr  på andra ställen.

Någon har tyvärr blivit blivit duktigt lurad.

The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Mamma SL

Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du fjorton dagars ångerrätt.

• Anonym

vi ska både skicka in pappret vi fick på ångerrätt skicka det rec+ringa och säga upp saken..sen hoppas jag det funkar som det ska att de kommer och hämtar sakerna och att vi inte har nått kvar att göra med dem, att de är seriösa så..

• Myraan

Hejsan!
    Jag råkade ut för exakt samma sak som du, förvirrad mitt i matlagning med litet barn hemma. Insåg även jag direkt efter att det inte alls var någon bra affär. Det här var i Augusti, jag skickade in ångerpappren dagen efter de vart här, de har ännu inte hämtat sakerna, men jag har heller som tur är inte fått någon faktura. Jag försökte som du att kontakta dem efter någon månad men fick inte tag i någon. Skickade häromdagen ännu ett något irriterat mail och undrade när de skulle hämta sakerna, fick då äntligen ett svar, om än ett väldigt oprofessionellt sådant, men de skrev att de skulle hämta sakerna så fort det gick.
    Så ja de är nog tyvärr inte något seriöst företag..
    Hoppas ni blir av med grejerna lite fortare :)

• EllaHedwig

Observera att OM det skulle börja brinna i ert hem så får ni en utbetalning på 5000 kr av företaget. Tycker inte alls det är lurendrejeri, snarare en billig försäkring OM något skulle hända....

• Anton Chigurh
    EllaHedwig skrev 2011-12-15 08:54:21 följande:
    Observera att OM det skulle börja brinna i ert hem så får ni en utbetalning på 5000 kr av företaget. Tycker inte alls det är lurendrejeri, snarare en billig försäkring OM något skulle hända....
    Billig försäkring ???

Är du inte riktigt klok, kolla upp vad det kostar att teckna en vanlig hemförsäkring som täcker in brand och återkom sen och upprepa ditt korkade uttalande.......
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • EllaHedwig

Ja, jag kanske har en annan syn på vad som är viktigt än vissa andra...

Om trycket sjunker i brandsläckaren byts den ut, en garanti som finns i 10 år. Om det blir en brand hos grannen så kan vi utnyttja vår släckare och sedan få den påfylld. Om det börjar brinna, stort eller litet i hemmet får vi 5000 kr direkt UTÖVER ev. senareutbetald försäkringsersättning från hemförsäkringen. Jag tycker det känns som en bra deal faktiskt...

• Anton Chigurh
    EllaHedwig skrev 2011-12-15 09:10:08 följande:
    Ja, jag kanske har en annan syn på vad som är viktigt än vissa andra...

Om trycket sjunker i brandsläckaren byts den ut, en garanti som finns i 10 år. Om det blir en brand hos grannen så kan vi utnyttja vår släckare och sedan få den påfylld. Om det börjar brinna, stort eller litet i hemmet får vi 5000 kr direkt UTÖVER ev. senareutbetald försäkringsersättning från hemförsäkringen. Jag tycker det känns som en bra deal faktiskt...
    Så du tycker det är värt att betala ca 4500 spänn för att eventuellt få ut 5 000 spänn extra vid en brandincident. Det var en premie som heter duga vill jag lova. Herregud.

Ett tips om sk brandpaket :

Lilla    550 kr

Stora  850 kr

Kidde har  fem års garanti för tryckläckage, sen har du fan i mej råd till ett nytt paket ifall trycket skulle ha läckt ur i släckaren.

• Anton Chigurh
    EllaHedwig skrev 2011-12-15 13:15:22 följande:
    Tänka sig att det tycker jag! :D Fast sen skiter jag ju pengar också... ;)
    En god förmåga såhär i Juletid. Cool
Svar på tråden "Svenska säkra hem" har vi blivit lurade?