"Svenska säkra hem" har vi blivit lurade?
I söndags kom två killar och knackade dörr och sa att de pratade om brandsäkerheten de verkade kunna sitt och sa att de sålde ett bostadspaket med brandfilt,brandvarnare och en brandsläckare och sen 10års garanti alltså måste vi använda sakerna får vi nytt och faller trycket i brandsläckaren kommer de och byte ut en.
Totalt skulle allt gå på 5000kr det här paketet och servicen och ska betalas av inom 36månader.
Men nu har jag börjat googla lite och kommer inte ens in på deras hemsida www.sshem.se och hittar på flashback(stavning?) att det är lurendrejeri, alltså att de är FÖR dyra men det står inget om nått annat än att de är dyra. sedan såg jag i nån dagstidning uppåt landet där de varnar för företaget.
Försöker ringa dit idag men de har tele tid mellan 8-11.
Vi ska både ringa och säga upp det här + skicka in ångerblancketen vi fick med rec brev. Vi har 14dagar ångerrätt på oss även enligt deras papper. hoppas hoppas det går att ångra...Annars är de skit!!! Vi var mitt uppe i matlagning, jag sjuk, två småttningar som sprang runt och lekte och mannen pratade med dem...
OM det nu går att säga upp ska de komma och hämta sakerna inom 3månaders tid. och att man INTE får skicka dem själv dit.
Nån som har erfaranhet eller hört nått om företaget??