• vasado

Hjälp!

Jag behöver verkligen hjälp med en sak, det är så att min pojkvän har 2 barn sedan tidigare. Vi får aldrig träffa hans barn, eller jo 1 gång i månaden kanske. Min pojkvän frågar via sms när vi kan få träffa dem igen och får alltid dryga svar tillbaka, eller inget alls. Jag är så trött på den här situationen som pågått i snart 1 år. Barnen är så pass små (1,5 och 2,5) och jag tycker att det här är ett problem som inte borde vara ett problem egentligen. Men jag har märkt att hon tycker om att ha makten och att jävlas. Min pojkvän har gått till familjerätten och ordnat möten, men hon har aldrig dykt upp. Hur ska vi göra ? Jag vet att nästa steg är tingsrätten, men det verkar så krångligt och det tar sån tid! Det här påverkar våran relation och även min graviditet mycket,  jag känner mig mer deppig, får ingen direkt matlust eller lust till något överhuvudtaget min pojkvän och jag småtjafsar om detta hela dagarna och jag känner att jag snart håller på att spricka. Är det någon mer som är i liknande situation eller vet hur man ska ta sig vidare?

mvh Elin  

Svar på tråden Hjälp!