• Sveasson

Första discot, klädsel?

Sonen går i första klass och nu på fredag ska förskolan upp till trean ha Disco för första gången?
    Men hur brukar ni klä era söner när det är dags för disco? 
    Sonen är inte klädintresserad alls så han har ingen åsikt  och jag har ju aldrig haft skolbarn innan så jag har ingen koll på vad de brukar ha på sig.

• Svar på tråden Första discot, klädsel?
  • Sveasson

Bara min sons klass som kommit på iden att ha disco, någonsin. Hur coolt är inte det :)

• beckiebabe

hehe när min son skulle på sitt första skoldisco i 6-års så ville han ha kostym å fluga först, men sen blev det jeans å t-shirt. tror de flesta brukar ha sina vanliga kläder, men kanske med en mer fixad frilla. (som tjejerna typ, vanliga kläder å lite läppglans å hårspray..)

• beckiebabe

å när min systerson skulle på sitt första disco så trodde han att han skulle ha ombyte med sig till bröllopsvalsen. :) enda större festen han hade vart på var ett bröllop haha. :)

• Mamma med fem

Min son är 9 år och han var på sitt första disco i ettan också. 
    Han brukar ha "vanliga" kläder, oftast blir det jeans med en skjorta.. 
    Fast iofs så brukar han ha skjorta och jeans till vardags också

Frisyren brukar vara tuppkam eller "spikhår" på disco =)

★ ☆ ✰ Alex, Sam, Charlie ✰ ☆ ★
  • Sveasson
    beckiebabe skrev 2011-12-14 19:21:02 följande:
    å när min systerson skulle på sitt första disco så trodde han att han skulle ha ombyte med sig till bröllopsvalsen. :) enda större festen han hade vart på var ett bröllop haha. :)
    Skrattande  Det var ju faktiskt himla gulligt, vilka tankar de ha om sånt de aldrig varit på tidigare. Men då kanske det duger med vanliga vardagskläder och så lite mer fixad frisyr.
Svar på tråden Första discot, klädsel?