• deejayjerry3

    Ang ett barns boende....

    Jag tänkte kolla ev hur man ska få hjälp om ett barns boende.

    Min son på 3 år bor hoss mamman, men vi har delad vårdnad på honom.

    Det tog slut på grund av att jag märkte att det inte stog rätt till med henne som jag va tillsammans med.

    Hon berättade att hon va lätt förståndshandikappad,blivit sexuellt utnytjad när hon va liten.hon har även blivit mobbad i tidig skol gång. haft förmyndare,gått i särskola,å även varit förtidspansionerad,

    Hon har flyttat 8g på 2 år, så sonen får ingen trygg tillvaro alls.

    Har kopplat in soc i dom komuner hon bor i men så fort det börjar hetta till så flyttar hon och då blir det nerlagt. Så då måste jag börja om på nytt igen.

    Jag blir hotad,kränkt,förtalad, och det senaste så blev jag polisanmäld att jag skulle ha slagit sonen.

    Jag har även varit i kontakt med div advokater men dom säger att jag måste komma med något konkret????

    Varför hon kommer undan är att det hon skulle behöva göra är frivilligt så man kan inte tvinga henne till något.

    Hennes dagliga liv är intriger med sin fam,vänner,mm så hon gör sig ensam för ingen vill veta av henne. Många vet men dom är få som vågar säga något.eftersom då hotar hon med div ord..

    Så jag behöver hjälp hur jag ska gå till väga för man känner sig rätt ensam. Min sambo stöttar mej till 100.

    Men det är tunkt när man inte får träffa sin son.Har pratat en gång med honom sen i midsommras. Och tiden går.Så jag hoppas att någon här kan ge mej lite hjälp.....Tack..

    MVH.                       

  • Svar på tråden Ang ett barns boende....
  • qwoxy

    Men soc i en kommun är skyldig att slutföra en påbörjad utredning alternativt se till att en utredning slutförs i den nya kommunen.

    Har du försökt med familjerätten?

Svar på tråden Ang ett barns boende....