• Anonym

glögg med 2.2 % alkohol på dagis ??

Är det okej att servera Glögg med 2.2 % alkohol på ett dagis ?

• Svar på tråden glögg med 2.2 % alkohol på dagis ??
  • Coyote

Är det till barnen eller till personal och föräldrar?

• Anonym
    IsDimma skrev 2011-12-14 22:05:50 följande:
    Till barnen
    Tungan ute
  • Anonym (xD)

Klart att det är okej, varför inte? Bara man nu kommer ihåg att informera om att glöggen innehåller alkohol :)

• Anonym

Till barnen..

Ingen info om att det är alkohol i.

• Mörksuggan

Ja, inte skulle jag då bli speciellt upprörd i alla fall. Men om man är helnykterist så kan jag tänka mig att det inte är lika okej. Så för att undvika tjafs så tycker jag att dagis (förlåt....förskola) bör servera helt alkoholfri glögg.

• Coyote
    Anonym skrev 2011-12-14 22:09:28 följande:
    Till barnen..

Till barnen tycker jag inte att det är okej. Även om det är en liten mängd och en del barn säkert får dricka det hemma så ska förskolan inte servera det, utan föräldrars vetskap.
  • Anonym (xD)
    Anonym skrev 2011-12-14 22:09:28 följande:
    Till barnen..

What? På riktigt, tog det som fullständigt osannolikt som du kanske förstod, absolut inte till barn, varför skulle man göra det?
  • Anonym
    Anonym (xD) skrev 2011-12-14 22:12:50 följande:
    What? På riktigt, tog det som fullständigt osannolikt som du kanske förstod, absolut inte till barn, varför skulle man göra det?
    Jag tycker också personligen att det är sjukt.. och jag blir ännu räddare när man ser hur många som anser att det är okej, skulle samma personer tycka det var okej om jag gav mitt barn en 2.25% cider ??
  • Mörksuggan
    Anonym skrev 2011-12-14 22:17:47 följande:
    Jag tycker också personligen att det är sjukt.. och jag blir ännu räddare när man ser hur många som anser att det är okej, skulle samma personer tycka det var okej om jag gav mitt barn en 2.25% cider ??
    Om det handlar om 1-1,5dl (som det oftast gör i glöggsammanhang) så ja...då skulle jag inte tycka att det var hela världen.
Svar på tråden glögg med 2.2 % alkohol på dagis ??