• Anonym (Sluta röka)

Vilka biverkningar fick ni när ni sluta röka?

Vilka biverkningar fick ni när ni sluta röka?

När jag sluta röka 2006 så börja jag dricka enorma mängder Fanta röd.

Jag lovar extrema mängder.

Blir runt 3 flaskor om dagen dricker även på natten.

Detta uppkom efter det att jag sluta röka.       
  • Svar på tråden Vilka biverkningar fick ni när ni sluta röka?
  • Stårschan

Den enda gång jag fått biverkningar av att sluta röka så blev jag hyperaktiv, hade svårt att sova och svårt att sitta still. Och så satte det sig på humöret...

På korståg för bondförnuftets bevarande!
  • mow

Har inte rökt på fem dagar nu och det enda jag känner av är att jag har mer energi. Fast efter fem dagar så kanske man inte riktigt kommit till det stadie där man börjar bete sig roligt.. När kände ni av era biverkningar?

• Skabetti

Jag har hållt uppe i två omgångar, med målet att sluta.. Räknas det? Det var i samband med graviditeter. Nu ska jag på att igen. Men biverkningarna var hyperaktivitet, ett dåligt humör och gräl med sambon. Men jag upplevde även att jag fick friskare hår, huvudvärken försvann och jag njöt mer av smaker och lukt. Jag gick igenom vissa intressanta stadier kan man säga. Först var jag avundsjuk på alla rökare. Sen blev jag irriterad på dem för att sen tycka synd om dem. Nu har jag börjat läsa äntligen icke rökare och den väcker endel tankar faktiskt. Det jag föll på var att jag umgicks med rökare och det hette att man bara skulle ta en för sällskapets skull. En blev två och här sitter jag och ska ge mig på detta en TREDJE gång!

• Minlillaninja

När jag slutade röka så sjönk mitt blodtryck något fruktansvärt i början så jag började svimma av och tappa känsel osv.. Sen de extrema humörsvängningarna och som en oro i kroppen som är helt obeskrivlig.. Detta gick dock över efter ett par månader, nu känner jag inte av det någonting mer än ibland när man är ute och äter middag med tjejkompisarna som alla röker att "gud vad gott det skulle vara med en enda cigg..." 
    Men sen kommer dom tillbaka in och luktar äckelpäckel så är man glad att man inte följde med och att man faktiskt slutade, haha!
    Så i början var det piss, men nu känns det som det bästa jag gjort i hälsovalsväg :) 

• Lellehs

Har inte känt av det så mycket konstigt nog. Det blev mindre och mindre rökning per dag tills det gick ner till en cigarett om dagen, då slutade jag istället för jag tyckte det var onödigt och då har jag rökt konstant i 5 år... :) tröttnade nog på det?!...

Svar på tråden Vilka biverkningar fick ni när ni sluta röka?