Jobberbjudande - hjälp!
Hej,
Jag har sökt lite jobb på sistone för att "känna av" arbetsmarknaden lite, eftersom jag snart blir klar med min utbildning (samhällsvetare/socionom). Sökte lite jobb som jag inte är helt 100% intresserad av, självklart för att "testa" lite och se hur arbetsmarknaden ser ut (har ju inte mkt erfarenhet eftersom jag pluggat mest hittills). Hursomhelst, blev jag kallad till intervju och tydligen gick det vägen eftersom jag har blivit erbjuden jobb.
Det är på en statlig myndighet som handläggare. Dock är jag inte helt 100% på om jag ska/skulle ta det - eftersom jag 1) hade tänkt läsa klart alla kurser först (skulle då haft en termin kvar, ev. ngr resttentor och hade velat läsa en termin till för att ha en dubbelexamen - i psykologi/beteendevetare). Och för det andra för att jag måste flytta rättså långt bort (till Norrbotten), till en "småstad" (är från södra Sverige för övrigt).
Har vägt för- och nackdelar men vet inte hur jag ska göra... Det skulle vara mitt första "kvalificerade" jobb.
Sen ang. lönen, så har fått ett lönerbjudande på ca 22.000. Det ligger något lägre med vad jag förväntat mig (har inte så jättemkt arbetslivserfarenhet eftersom jag bara jobbat under somrar tidigare) men har 4 års högskoleutbildning + hade tänkt läsa en termin till för att ha en dubbelexamen...
Vad skulle ni gjort? Om man har en låg ingångslön - finns det inte risk för att man hamnar efter i löneutvecklingen för all framtid då, eller hur är det? Man kan ju alltid byta jobb i framtiden? Denna erfarenhet skulle ju vara bättre än *ingen* erfarenhet med tanke på hur arbetsmarknaden kommer utvecklas i framtiden...
för - och nackdelar, hur hade ni tänkt?
hade ju så gärna läst klart först....