Går inte ner i vikt!!! Hjälp!
Hej.
Behöver råd ifrån er på familjeliv som lyckats komma ner i vikt!!
Är mammaledig så jag sitter inne/stilla nästan hela dagarna förutom:
Jag tränar hemma framför tv:n 4-6 ggr i veckan.
Då blir det oftast Body Combat 40 min + ca 15 min styrka eller aerobic ca 45 min.
Promenerar ca 30 min promenad iaf 4-5 ggr vecka.
Jag vägde 127 kg innan jag födde min son.
Nu 9,5 veckor efter hans födsel väger jag 106,4.
Min målvikt är 60 kg.
Kan tillägga att jag slutat röka och är helt nikotinfri nu och jag tuggar sockerfria Extratuggumin (många!!!) för att hålla suget borta.
Jag ammar inte så jag har inte det till någon extrahjälp för att tappa vikt.
Jag är medlem på en annan klubb via min mobil för att kunna ha mitt kaloriräknande där (tycker det är snabbt och lätt, de har dock ingen coaching så därför är jag här med)
Den klubben säger att jag skall äta 1445 kcal/ dag för att minska kg i veckan.
Räknar kalorier för att tappa vikt, är det enda som funkat så vill inte byta metod.
Har appen Shape Up som säger att jag skall äta 1445 kcal om dagen.
Jag äter alltså nu mina 1445 kcal om dagen, då räknar jag inte med grönsakerna eller frukten i mina kcal. Jag äter oftast 2 clementiner och 1 äpple om dagen och massa grönsaker till middagen. Skall jag räkna grönsakerna och frukten?
Jag äter inte upp mina träningskalorier heller. Bör man göra det? Vill ju tappa så mycket och så fort som möjligt.
Denna veckan hade jag inte tappat mer än 0,1 kg!
Har bara kört med träningen i ca 1,5 vecka men jag borde ha tappat mycket mer eftersom jag börjat träna tänkte jag....
Vad är fel? Snälla hjälp!
Mvh Lina
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-15 09:36
Ex på en dag:
Frukost: Havregrynsgröt med kanel och mjölk 0,5 % 160 kcal
Lunch: Soppa (pulversoppa ifrån blå band, de har kalorimärkning per port, smart tycker jag)
Knäckebröd med philadelphia och skinka
Riven morot, tomat. 300 kcal
Mellanmål: Knäckebröd eller annat grovt bröd med philadelphia, skinka, ost, tomat. Varierar lite. 300 kcal
Middag: Lax med ris och dillsås, kokta grönsaker. 500 kcal
Tot 1260 kcal men då är inte de 3 frukterna eller de grönsakerna inräknade.
Ibland tar jag ett litet snack på 100-200 kcal på kvällen eftersom jag ej ätit upp alla mina kcal.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-15 09:40
Förbränner ca 1850 kcal i vila enligt någon internetsida där man kunde räkna ut sådant.