• 2 prinsar 1 prinsessa

lätt graviditet-svår förlossning, jobbig graviditet-lätt förlossning?

Tänkte bara kolla lite hur det sett ut för er. Skriv gärna om hur alla era graviditer och förlossningar varit om ni vart med om flera.

Med min första hade jag en lätt graviditet men en jobbig och lång förlossning
    Med nr två hade jag en jobbig graviditet med mycke sammandragningar och foglossningar hela graviditeten men en lätt och snabb förlossning
    Nu med nr har jag också haft en jobbig graviditet foglossningar och väldigt mycket förvärkar, ska bli spännande att se hur den förlossningen blir...

☆ pojke ☆ pojke ☆ flicka i magen ☆
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden lätt graviditet-svår förlossning, jobbig graviditet-lätt förlossning?
  • Pia och Elna

Jag har haft två lätta graviditeter och två lätta förlossningar.

• SilverEmma

Två jävelgraviditeter, en jobbig förlossning och en lätt.

Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • Hoppfull84

fruktansvärd graviditet med först blödningar och rädsla i flera veckor, sedan t svår foglossning så var i princip i smärtdvala från v 24 till slutet. igångsättning m kateter i v 40 när jag inte klarade sömnbristen och smörtorna längre. drömförlossning, aktivt värkarbete 2,5 timme lugnt kontrollerat och smidigt.

• Audrey Will

Lätta graviditeter och lätta förlossningar.

• annca

Allt har varit en dans på rosor:)
    Eller nja... jag mådde bra, men barnet växter fort och jag kunde knappt äta en morot ens så hade bebisen vuxit ett hekto :/

Men måste säga att graviditeterna varit toppen, ur illamående och krämporsynpunkt.

Förlossningarna, tja, det blev akutsnitt med båda, men det klagar jag definitivt inte över. Tvärtom!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • vattenpuss

2 lätta graviditeter, 2 lätta förlossningar. (-98 och -01)
    Nu 3:e lätta graviditeten ( v.31)

• LinnV

en lätt graviditet med lätt förlossning och en svår graviditet med lätt förlossning

• milli79

1a (pojk): lätt graviditet (förutom fram till ca v.10 då jag var så trött att jag fick va hemma från jobbet + hemskt illamående, känslig för dofter mm) Hade en väldigt jobbig förlossning som tog 34h.

2a (flicka): lätt graviditet & okey förlossning, snabbare än 1a men fortfarande enormt smärtsam.

• Filidutt84

1 lätt graviditet och en lätt/snabb förlossning.
    Väntar nu tvåan och mår än så länge väldigt bra.

• moruppgren

Fruktansvärt graviditet med depression, foglossning, halsbränna osv. Men en jävligt lätt och snabb förlossning.

Svar på tråden lätt graviditet-svår förlossning, jobbig graviditet-lätt förlossning?