• E l l a

Fejknaglar - akryl eller gelé???

Har fått ett presentkort hos en nagelteknolog, och funderar på att fixa till mina naglar lite mer varaktigt. Jag har noll koll på detta, och undrar vilket material som är bäst, vilken är skillnaden, hur länge håller det och tja... era erfarenheter - är det något som är "värt" att hålla på med?

• Svar på tråden Fejknaglar - akryl eller gelé???
  • Tiffi

jag har provat båda och kan varmt rekomendera Gelénaglar...
    de håller bra mycket längre och förstör inte naglarna alls på samma sätt som akrylnaglar gör.

• Lourdes

Jag har haft både och, gele är klart bäst skonsamare mot din egen nagel och håller mycket bättre. Det är mer flexibelt, akryl är hårt och stötter du vid något är det lätt att det spricker eller att nagel går av..

• Shagwell

Jag har bara haft akryl, är jättenöjd med detta. Men det olika från person till person. Kan ju säga att jag brutit en nagel under tiden och det gör förbannat ont, mer ont än om det vore en riktiga...Mina akryl håller länge och bra beror lite på VEM som gör det ochså. Min nagelskulpör sade att gele var minst lika bra, det enda kan vara att det gör ont när de gör det. Typ svider/bränner lite.
    Jag är hästtjej och är inte rädd att använda händer/naglar så jag tycker de pallar med mycket!

• JessicaåIda

Har provat silke & akryl. Tyckte att akryl blev hårt, tjockt & gick sönder mycket lättare. Silke blev tunt, flexibelt & mycket naturligt. Tänker prova gele & jämföra med silke, då jag bara hört positivt om det(gelen) materialet

• sejo

Har provat akryl i några månader o gele i en månad ungefär. Jag är periodisk nagelbitare o då fungerade akryl utmärkt. Tyckte dock att de blev fula om man var mycket ute i trädgården. Men annars var jag nöjd. Dock förstör de ens egna naglar nåt fruktansvärt. Mina såg inte kloka ut efteråt. Skall man skaffa akryl tycker jag man skall vara beredd att hålla på o bygga i några år ialla fall för att det skall vara värt att förstöra sina naglar så. Jag som bara hade dem över sommaren ungefär (tre bröllop...) tycker inte att det var riktigt värt det. Gelen funkade inte för mig som gillar att bita o suga på mina naglar. Den lossnade o jag kunde dra av den hur lätt som helst. Men mer flexiblelt och sliter inte på de egna naglarna. Men alltså inget för nagelbitare...
    Lycka till!

Svar på tråden Fejknaglar - akryl eller gelé???