• B Elanna

Tips på vardagsromantik önskas!!

Jag vill ha tips på vardagsromantik!

Sonen är 5 månader, ringarna under ögonen väger 5 kilo, och universum kretsar kring vår son. Det är väl egentligen inget större fel i det, det är väl som de flesta nyblivna föräldrar har det?

Men just därför önskar jag massor av gulliga tips på hur man kan vårda sitt förhållande och visa sin uppskattning till sin partner, utan att lämna hemmet och sonen! Helst enkla och billiga tips som inte involverar sex...för vem orkar med sånt nuförtiden?

Någon?

• Svar på tråden Tips på vardagsromantik önskas!!
  • B Elanna

Kanske ska bidra lite själv också?

* Jag brukar ordna med söta lappar i fling- och smörpaketen med meddelanden på.

* Ibland klipper jag ur massor av röda hjärtan ur papper och lägger i hans jackficka.

* När jag var gravid så gjorde jag en liten bok till sambon. Jag skrev "Jag älskar dig för att..." på framsidan, sen skrev jag en anledning på varje sida. Fick ihop rätt många sidor med obetydliga saker som "...för att du alltid plockar bort håret i min hårborste." till viktigare "...för att du har ett så stort hjärta." Han blev nästan tårögd när han läste den!

• UBJ

- Köp hem det din man tycker bäst om! När jag köpt några goda öl och lagt i kylen, blir min man jätteglad!
    - Laga en god middag och passa på att äta tillsammans när sonen sover.
    - Duscha/bada tillsammans
    - Ligga på sängen, hålla handen och prata om vad som helst som inte har med barn att göra

• UBJ

Läste det B Elanna skrev och kom på:

- skicka söta sms och e-post

• UBJ

Jag är visst dum i huvudet ikväll: du är ju TS B Elanna! Sorry...

• B Elanna

Sånt händer. Skönt att inte vara den enda förvirrade personen i världen.

• ässet

B Elanna: vilken gullig grej att göra med boken "jag älskar dig för att" måste göra en sån till min karl. tog du ett häfte och skrev i eller vad för bok?

Det var gulligt med lapparna, undrar om min karl skulle se det... :)

Jag gjorde en gång till min karl att jag av paprika skrev "i love you" på tallriken till middagen. Tyvärr tog det ett tag innan han märkte det. :/

• Fru Snorkfröken

Man kan rita ett hjärta i imman på glaset till duschkabinen. I det hjärta jag ritade upptäckte jag häromdagen att det stod puss!

• Grannen

massera nacke/fötter.
    Baka en äpplepaj
    duka med finporslinet när man äter köttbullar och mos...

• B Elanna

*puff*

Ingen mer som diggar vardagsgull?

• MallanFrallan

Ha picknick på vardagsrums golvet

man lägger ut en filt,släcker ner och tänder massa ljus runt om
    sen frossar man i vad man tycker om!Jätte mysigt!

• florin

MallanFrallan: Bra tips!!! Måste jag överraska sambon med

• Lillaskrollan

Ibland kan det räcka med att bara äta middag tillsammans efter det att barnen gått och lagt sig.. en lite senare middag med tända ljus..

• Albins morsa

Vi är noga med att gosa och mysa med varandra varje kväll. När Albin somnat och ligger i sin säng är det vår stund. Den stunden kan variera typ 2 min till 3 timmar. Då kan passa på att se en film eller bara kramas. Och trots att vi har sovit ihop i varje natt i drygt 2 1/2 år så delar vi fortf täcke.
    Söta mess, romantiska vykort på mejlen och gulliga lappar på köksbordet är också nåt vi uppvaktar varandra med.

• Tuva73

Jag och min man är väldigt bra på att uppskatta och mysa i vardagen (vår dotter är också 5 månader) Han håller verkligen världsklass på att visa mig uppskattning! Här är mina (våra) tips:
    -Smörj in varandra överallt med någon skön lotion (bestäm innan att ni INTE ska ha sex så behöver du inte känna dig "pressad" om du inte är så inne på sex just nu-så kan du bara totalt slappna av och njuta av att känna din kropp!!)
    -Massage, välj ut "olika kroppsdelar"på varandra
    -lägg er på golvet och sätt på avslappning musik och bara ANDAS tillsammans!
    -laga middag ihop och tänd ljus och spela bra musik!
    -bada med tända ljus i badrummet!
    -göm små gulliga lappar eller skriv på badrumsspegeln något gulligt med din kajalpenna eller läppstift (brukar jag göra ibland när jag är uppe och ammar på nätterna)
    -Hjälps åt att avlasta varandra med bäbisen och låt den andra lämna hemmet några timmar=då får man längta efter varandra och blir "påfylld" någon annanstans ifrån också!
    -Spela ett sällskapsspel (jag är beroende av Scrabble!)
    -Välj en bok som ni läser högt för varandra ur när ni ska sova, det är så mysigt att få ligga på armen och lyssna!!!
    -Överraska med att ha bakat ett nytt kakrecept
    -Kramas mycket
    -Sjung sånger tillsammans för er bäbis
    I slutet på detta året överraskade jag min man med att ha skrivit ihop ett helt kompendie: Så minns jag året med dig 2005. Med stöd av almanackan kunde jag dra mig till minnes en episod ur varje månad som varit minnesvärd för oss båda! Denna "lilla present" uppskattades hur mycket som helst med tårar och skratt!!
    -Köp blommor eller en liten present när han som minst anar det!
    -Ge varandra komplimanger
    -Låt inte TV och dator vara igång som "tidsfördriv" lägg den tiden på att SE varandra istället! Bättre att välja ut ett program/film att titta på tillsammans nerbäddade båda två i SAMMA soffa!
    Ja, det var lite små nära tips från mig!

Svar på tråden Tips på vardagsromantik önskas!!