• flaxa

ok att ha mössa inomhus? Ge mig dina åsikter :)

Min 11åriga son har mössa på sig inne och menar att det är modernt att ha det och att "alla har det". I dag vägrar därför hans 3åriga lillasyster ta av sig sin vintermössa eftersom storebror/idolen ha mössa inomhus.

Hur gör ni? Är det ok att ha mössa och isf, är det då ok för alla barnen? Det funkar inte för mig att ha olika regler gällande mössor, har svårt att motivera det.. iofs lär lilltjejen snart ta av sig sin mössa eftersom håret är plaskblött där under

För er som tycker det är ok, är det även ok vid matbordet?

Vill höra dina tankar

• Svar på tråden ok att ha mössa inomhus? Ge mig dina åsikter :)
  • whitetrach86

nej, inte en chans att man får ha mössa/keps på sig inomhus... och vadå modernt? Vad hjälper det att vara modern hemma när inga kompisar kan se det ändå?

• Nyfiken gul

Aldrig i livet. Finns inte på min karta över huvud taget. Mössa har man utomhus oavsett hur den än må se ut eller vara gjord av.

Det finns inget mer respektlöst och äckligt att ha mössa inomhus.  En svettig mössa med gud vet vad som finns i den som ska damma ovanför ett matbord? aldrig....

snacka om bakterier och äckel det är i dom om dom aldrig tas av.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • principessan

Oj jag ser verkligen inget problem i att ha mössa/keps på sig inne!

• Like holiday

Hos oss tas mössan av när man går in genom dörren. Kompisar accepterar detta utan problem.

• TiLo

Inga mössor på inomhus här hemma. OCh definitivt inte vid matbordet. Stackars kaluffsen måste ju få andas nångång den med.

• myway

Vill mina barn gå med mössa inne så varsågod.. Bryr mig inte.. Finns annat att bråka om..

jag säger bara vad jag tycker
  • Tuffen

Många har ju en sådan där bad hairday-mössa. Det är helt ok, tycker jag. 

• Tonx

Jag har alltid mössa på mig. 

Känns lite stenålders att inte tillåta mössa inomhus... 

Svar på tråden ok att ha mössa inomhus? Ge mig dina åsikter :)